فرمانده نیروی دریایی سپاه: امنیت پایدار و مطلوبی در شمال خلیج فارس برقرار است

دریادار علیرضا تنگسیری ضمن بازدید میدانی از یگان های نیروی دریایی سپاه مستقر در منطقه شمال خلیج فارس اظهار کرد: هدف از این بازدیدها و سرکشی های میدانی که امروز از یگان های پشتیبانی، رزمی و عملیاتی منطقه سوم، بررسی دقیق و ارزیابی اطمینان بخش از وضعیت آمادگی لحظه ای یگان های مستقر در منطقه شمال خلیج فارس برنامه ریزی بوده و طبق بررسی های به عمل آمده همه دریادلان از روحیه بسیار بالا و آمادگی رزمی مطلوبی برخوردار هستند.

وی با اشاره به خطاب غرور آفرین رهبر معظم انقلاب به دریادلان نیروی دریایی سپاه «دلاوران از جان گذشته جمهوری اسلامی»، گفت: رزمندگان ما از روحیه بالای غیرت ملی و دینی، شجاعت و رشادت مثال زدنی برخوردارند و آمادگی کامل دارند تا به محض انجام هر گونه ضرورت و نیازی از منابع جمهوری اسلامی و منافع مردم عزیزمان دفاع و حراست کنند.

ندسا در تامین امنیت سواحل پیرامونی قطر نقش آفرین بود

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبیین موضوع مهم برقراری ثبات امنیت پایدار در خلیج فارس اضافه کرد: در مدت زمان برگزاری مسابقات جام جهانی قطر، نیروی دریایی سپاه با اتخاذ تدابیر سلسله مراتب ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهی کل سپاه، برای ایجاد ثبات و امنیت آب های پیرامونی سواحل کشور قطر، با استقرار ناو سر فرماندهی رزمی عملیاتی شهید رودکی(ره) در منطقه مورد نظر، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مأموریت گشت دریایی، بیش از ۴۷۰ سورتی گشت هوایی بالگرد و ۸۵۰ سورتی پرواز پرنده های بدون سرنشین با موفقیت انجام داد.

وی، قابل قبول بودن سطح آمادگی‌ها برای دفاع از مرزهای آبی و منافع و امنیت کشور عزیزمان، گفت: با رصد کامل و اشراف اطلاعاتی هوشمند بر جغرافیای منطقه شمال خلیج فارس امنیت پایدار و مطلوبی در این منطقه برقرار شده است.

دریادار تنگسیری ضمن بازدید میدانی از یگان های نیروی دریایی سپاه مستقر در منطقه شمال خلیج فارس، وضعیت آمادگی و توان رزم یگان های عملیاتی مختلف مورد ارزیابی کرده و سلام گرم و محبت آمیز رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای(حفظه الله) را به همه رزمندگان و خانواده آنان ابلاغ کرد.

دریادار تنگسیری در ادامه این بازدید، با حضور در یادمان شهدای والفجر ۸ اروند به مقبره شهدا و یادمان شهدای والامقام ادای احترام کرده و با زوار این یادمان ها گفت و گو و ابراز محبت پرداخت.