شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#اوکراین#رئیس جمهور

زاخارووا: بایدن و زلنسکی ثابت کردند به دنبال صلح نیستند

زاخارووا: بایدن و زلنسکی ثابت کردند به دنبال صلح نیستند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه سفر رئیس جمهور اوکراین را به آمریکا مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه سفر رئیس جمهور اوکراین را به آمریکا مورد انتقاد قرار داد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنج شنبه در واکنش به سفر «ولودیمیر زلنسکی» به آمریکا اعلام کرد که مذاکرات زلنسکی و بایدن در واشنگتن ثابت کرد که آنها به دنبال صلح نیستند.

بنا به تاکید سخنگوی وزارت خارجه روسیه، آنچه از محتوای رؤسای جمهور آمریکا و اوکراین بر می‌آید، اینست که دو طرف عزم خود برای ادامه خصومت‌ها (علیه روسیه) جزم کرده اند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین اشاره‌ای هم به تغییر تازه در دکترین نظامی و دفاعی ژاپن داشت و گفت ژاپن دست به افزایش بی سابقه‌ای قدرت نظامی خود، از جمله تاکید بر قابلیت حمله زده است.

زاخارووا با اشاره به تصویب سه سند استراتژی امنیت ملی، استراتژی دفاع ملی و طرح تقویت دفاع ژاپن، گفت که محتوای آنها به وضوح نشان می‌دهد که توکیو مسیر تقویت بی سابقه ارتش خود را در پیش گرفته است.

دیپلمات ارشد روسیه در ادامه تفسیر خود را از تغییر دکترین نظامی ژاپن اینگونه بیان کرد که این مسئله موید رد آشکار سیاست پیشین دولت‌های پیشین ژاپن مبنی بر توسعه مسالمت آمیز در این کشور است. موضوعی که با قاطعیت از سوی نسل‌های قبلی سیاستمداران ژاپنی اعلام شده است.

به گفته زاخارووا بازگشت به مسیر نظامی سازی بی قید و بند به ناچار چالش‌های امنیتی جدیدی را در پی دارد و منجر به افزایش تنش‌ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه می‌شود.