شهر خبر
تذکر صریح هم نتوانست بر سخنان درشت برخی بزرگواران در نمازجمعه‌ها موثر افتد

روزنامه اطلاعات:

تذکر صریح هم نتوانست بر سخنان درشت برخی بزرگواران در نمازجمعه‌ها موثر افتد

روزنامه اطلاعات نوشت: گویا تذکر صریح برخی از منتسبان به نهاد رهبری نیز نتوانست به سخنان درشت برخی بزرگواران در جمعه‌ها مؤثر افتد و نرمی و عطوفتی را در سخنانشان جاری کند‌‎.

اعتمادآنلاین |

روزنامه اطلاعات از اینکه تذکرها به ائمه جمعه موثر نبوده انتقاد کرد و به کنایه خطاب به ائمه جمعه نوشت: چرا در اطلاعت‌پذیری تفسیر به رای می‌شود؟

روزنامه اطلاعات نوشت: گویا تذکر صریح برخی از منتسبان به نهاد رهبری نیز نتوانست به سخنان درشت برخی بزرگواران در جمعه‌ها مؤثر افتد و نرمی و عطوفتی را در سخنانشان جاری کند‌‎. در تذکر ایشان این مضمون آمده بود، که توصیه‌ مقام معظم رهبری این است که امامان جمعه نه تنها بر طبل درشتی و تهدید نکوبند، بلکه موضعی دلسوزانه و پدرانه با همه بگیرند و در شرایط پرتنش فعلی، گسل‌ها را در میان مردم شکننده‌تر نکنند و بلکه در رفع و رفوی شکاف‌ها بکوشند. متاسفانه چنین نشد، و به خصوص در دو هفته اخیر از چندجا، خطبه‌ها نشانی از گوش‌سپاری بدان توصیه و تذکر نداشت. 

‎این روزنامه در ادامه پرسیده است: ادعابرداری در اطاعت‌پذیری و گوش‌سپاری و انقیاد مطلق، چرا نوبت به نوبت تفسیر به رأی می‌شود و از قضا در بزنگاه‌هایی که از آن، بوی عطوفت و رأفت و سهولت استشمام‌ می‌گردد، انگار نه انگار انگاشته می‌شود!؟ نمی‌دانم زبان نرم و لیّن ـ که البته از دل نرم و سینه گشاده برمی‌خیزد ـ چه بدی دارد، که اصولاً بر زبان برخی کسان دشوار می‌چرخد؟ و بابِ رفق و مدارا و صبوری ـ که سیره پیامبر رحمت بوده‌ است ـ چه کژی دارد، که بر پاشنه بعضی نمی‌گردد؟