شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#مذاکره

جنبش انصارالله یمن:

بدون توقف حملات نظامی ائتلاف متجاوز سعودی، صلح محقق نمی شود

بدون توقف حملات نظامی ائتلاف متجاوز سعودی، صلح محقق نمی شود

رئیس هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که بدون توقف عملیات نظامی ائتلاف متجاوز سعودی و بدون برداشته شدن محدودیت ها صلح در یمن محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «محمد عبدالسلام» رئیس هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که بدون توقف عملیات نظامی ائتلاف متجاوز سعودی و بدون برداشته شدن محدودیت ها صلح در یمن محقق نخواهد شد.

وی افزود: سفر هیئت عمانی به صنعاء در راستای تکمیل مذاکرات گذشته درباره پایان دادن به حملات نظامی ائتلاف متجاوز و لغو محاصره به عنوان حقوق طبیعی و انسانی شهروندان یمنی صورت گرفته است.

عبدالسلام یپش از این نیز با تاکید بر اینکه کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی اقتصاد یمن را نشانه گرفته اند، گفت: اگر در پرونده انسانی و مسائل مربوط به پرداخت حقوق کارمندان، بازگشایی فرودگاه ها و بنادر پیشرفت داشته باشیم، می توان به پیشرفت در سایر پرونده ها نیز امیدوار بود.

رئیس هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن تصریح کرد: ائتلاف متجاوز سعودی وعده هایی را مطرح می کند که هیچ تأثیری در پایان داده به محاصره و خروج نیروهای بیگانه از یمن ندارد.

گفتنی است، یک هیات از مقامات عمانی روز چهارشنبه در راستای تلاش های میانجی‌ گرایانه مسقط برای حل بحران سیاسی در یمن وارد صنعاء شد.

بنابر این گزارش، سفر این هیات عمانی در راستای تلاش های میانجی‌گرایانه مسقط، برای رسیدن به راه حل سیاسی در بحران هشت ساله یمن است، تا از طریق این تلاش ها شرایط برای گفتگو و تفاهم سیاسی در یمن فراهم شود.

در دو ماه و نیم اخیر پس از پایان مهلت آتش بس در یمن به گفته مقامات انصارالله یمن، این کشور در وضعیت نه جنگ و نه صلح قرار داشته است، موضوعی که مقامات انصارالله به شدت با ادامه آن مخالفت کرده اند.