شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ایالات متحده#اوکراین#رئیس جمهور

کرملین: در سفر زلنسکی به آمریکا هیچ درخواستی برای صلح ندیدیم

کرملین: در سفر زلنسکی به آمریکا هیچ درخواستی برای صلح ندیدیم

ایسنا نوشت: سخنگوی کرملین گفت که سفر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به ایالات متحده نشان داد که هیچ درخواست واقعی برای صلح وجود ندارد.

به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: در این سفر و سخنرانی‌ها هیچ هشداری در مورد گلوله باران غیرنظامیان در دونباس توسط کی‌یف وجود ندارد. هیچ درخواستی برای صلح نبود.

وی افزود: درخواست‌های واقعی برای صلح، نه آن‌هایی که مقابل دوربین گفته می‌شود.

پسکوف گفت: "ما می‌بینیم که در واقع ایالات متحده و سایر کشورها در مسیر گسترش مداوم برد و بهبود سطح فنی تسلیحاتی هستند که به اوکراین عرضه می کنند، این به حل و فصل سریع اوضاع کمک نمی کند."

وی در پاسخ به این سوال که آیا این تدارکات مورد هدف ارتش روسیه قرار خواهد گرفت یا خیر، پاسخ مثبت داد و گفت: مانند سایر انواع تسلیحات مورد استفاده توسط نیروهای مسلح اوکراین، غیرنظامی سازی همچنان یکی از اهداف عملیات نظامی ویژه است.

سخنگوی کرملین با تأسف خاطر نشان کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، درباره آمادگی احتمالی خود برای گوش دادن به نگرانی‌های روسیه چیزی نگفته‌اند.

او گفت: با تأسف نه رئیس جمهور بایدن و نه رئیس جمهور زلنسکی حداقل کلماتی را بیان نکردند که مثلاً بتوان آن را به عنوان یک تمایل بالقوه برای گوش دادن به نگرانی های روسیه تلقی کرد. واشنگتن خط مبارزه عملی و غیرمستقیم با روسیه را تا "آخرین اوکراینی" ادامه می‌دهد.

310310