شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#طالبان#افغانستان#قطر

پاکستان، مالزی و قطر: طالبان درباره تعلیق تحصیل دانشجویان دختر تجدیدنظر کند

پاکستان، مالزی و قطر: طالبان درباره تعلیق تحصیل دانشجویان دختر تجدیدنظر کند

دولت‌های پاکستان، مالزی و قطر از دولت موقت طالبان خواستند تا مطابق با آموزه‌های دینی درباره تصمیم تعلیق تحصیل دانشجویان دختر در افغانستان تجدیدنظر کند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای با ناامید کننده خواندن تصمیم دولت موقت طالبان برای تعلیق تحصیلات دانشگاهی و عالی برای دانشجویان دختر در افغانستان، خواستار تجدید نظر هیئت حاکمه درباره این تصمیم شد.

وزارت خارجه پاکستان همچنین تصریح کرد: ما قویاً معتقدیم که طبق دستورات اسلام هر زن و مردی از حق ذاتی برای آموزش برخوردار است.

وزارت خارجه اندونزی نیز با ابراز ناامیدی و نگرانی از این تصمیم، تحصیل را حق اساسی همه زنان و مردان جامعه دانست و از دولت موقت طالبان خواست تا بدون هیچ اختلال و محدودیتی دسترسی زنان به آموزش را فراهم کند.

بیانیه در ادامه مشارکت زنان در تمام جنبه‌های جامعه را برای دستیابی به یک افغانستان صلح‌آمیز، باثبات و مرفه بسیار مهم دانست.

دولت قطر نیز با ابراز ناامیدی و نگرانی از محدودیت تازه برای تحصیل زنان و دختران در افغانستان تأکید کرد: این اقدامات منفی تأثیر بسزایی بر حقوق بشر، توسعه و اقتصاد افغانستان خواهد داشت.

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای از طالبان خواست تا تصمیم خود را «مطابق با آموزه‌های دین اسلام در مورد حقوق زنان بازنگری کند».

بیانیه در ادامه تأکید کرد که دولت قطر از همه طیف‌های مردم افغانستان برای به دست آوردن تمام حقوق خود به ویژه حق تحصیل حمایت می‌کند.

انتهای پیام/.