شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#شورای امنیت#سازمان ملل

نماینده دائم دمشق در سازمان ملل:

بدون لغو تحریم های سوریه جلسات شورای امنیت بی فایده است

 بدون لغو تحریم های سوریه جلسات شورای امنیت بی فایده است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد که بدون لغو تحریم های سوریه جلسات شورای امنیت هیچ فایده ای ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل المیادین، بسام صباغ نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه بدون لغو تحریم های سوریه جلسات شورای امنیت چیزی را محقق نخواهد کرد، افزود: آمریکا، انگلیس و فرانسه مخالف هر گونه تلاش برای پایان دادن به بحران سوریه هستند.

وی افزود: تلاش هایی از جانب آمریکا، انگلیس و فرانسه برای مانع تراشی در برابر ورود کمک های انسانی به سوریه وجود دارد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تصریح کرد: نیروهای ترکیه به صورت غیر قانونی در خاک سوریه حضو دارند و از تروریسم حمایت می کنند.

وی تاکید کرد: ادعاهای غرب درباره استثنا قائل شدن برای مسائل انسانی در سوریه کذب است و عملیات غارت ثروت های این کشور همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد نیز، سرقت منابع طبیعی مردم سوریه به ویژه فرآورده های نفتی در مناطق تحت اشغال نیروهای خارجی را محکوم و تاکید کرد: جنگ علیه تروریسم نباید بهانه ای برای تضعیف حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه قرار گیرد.

وی در نشست شورای امنیت درباره سوریه اظهار داشت: پایان اشغالگری و بازگرداندن کامل احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه پیش شرط هر گونه راه حل سیاسی برای بحران سوریه است.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد: صلح و امنیت در شمال سوریه تنها با حمایت و احترام کامل به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور محقق می شود و هرگونه اقدام نظامی در شمال سوریه تنها وضعیت انسانی وخیم را بدتر می کند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: تروریسم همچنان تهدیدی جدی برای سوریه و کل منطقه است. با این حال، جنگ علیه تروریسم نباید برای بهانه ای برای تضعیف حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه قرار گیرد.