شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#سنای آمریکا

سفیر جدید آمریکا در روسیه از سنا حکم تایید گرفت

سفیر جدید آمریکا در روسیه از سنا حکم تایید گرفت

سنای آمریکا با انتخاب «لین تریسی» به عنوان سفیر جدید آمریکا در روسیه موافقت کرد.

به گزارش مشرق، سنای آمریکا چهارشنبه شب به وقت تهران با انتخاب «لین تریسی» به عنوان سفیر جدید آمریکا در روسیه موافقت کرد.

به گزارش منابع خبری، این اقدام همزمان با ورود رئیس جمهور اوکراین به آمریکا برای دیدار با مقام‌های ارشد آمریکا صورت گرفت. سنای آمریکا با ۹۳ رای موافق برابر ۲ رای منفی انتخاب لین تریسی را تایید کرد. تاییدیه تریسیبرای این پست در سی‌صدمین روز جنگ صورت می‌گیرد.

در همین حال، وزارت امور خارجه آمریکا بسته کمک نظامی جدید ۱.۸۵ میلیارد دلاری به اوکراین را اعلام کرد که شامل سامانه دفاع هوایی «پاتریوت» است که توانایی سرنگونی هواپیماها و موشک‌های دشمن را دارد.

کرملین اعلام کرده که هیچ دستاورد خوبی از سفر چهارشنبه (۲۱ دسامبر) «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به واشنگتن حاصل نخواهد شد و روسیه هیچ فرصتی برای گفت‌وگوهای صلح با کی‌یف نمی‌بیند. سخنگوی کرملین هشدار داد که ادامه ارسال تسلیحات غربی به اوکراین، به عمیق‌تر شدن درگیری منجر خواهد شد که می‌تواند برای کی‌یف نتیجه عکس داشته باشد.

به گزارش این منبع خبری، «باب منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنا، پیش از رای گیری گفت: «حتی زمانیکه "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه این جنگ را به پیش می‌برد، ایالات متحده به سفیری نیاز دارد که بتواند نماینده ما در مسکو باشد.»

در صورت موافقت روسیه با حضور خانم تریسی در مسکو، او اولین زنی خواهد بود که در این نقش حضور خواهد داشت.

خانم تریسی در جریان جلسه استماع تاییدیه خود در ماه گذشته گفت که جنگ روسیه علیه اوکراین امنیت اروپا را از بین برده و فعالیت‌های اقتصادی جهان را تضعیف کرده است.

منبع: فارس