شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#داوری#بسکتبال

فریناز طائرپور: داوری توجه خوبی به بسکتبال زنان دارد/ می‌خواهم برای همیشه در ایران مربیگری کنم

فریناز طائرپور: داوری توجه خوبی به بسکتبال زنان دارد/ می‌خواهم برای همیشه در ایران مربیگری کنم

سرمربی تیم بسکتبال گروه بهمن گفت: رئیس فدراسیون توجه خوبی به بسکتبال زنان دارد.

فریناز طائرپور، سرمربی تیم بسکتبال گروه بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص کیفیت رقابت‌های لیگ برتر در فصل جاری اظهار داشت: نیم فصل مسابقات هم سپری شد و تقریبا می‌توانم بگویم که لیگ خوبی را شاهد بودیم. امسال اکثر ملی پوشان در تمام تیم ها پخش شدند و البته تیم های دیگری هم هستند که از بازیکن های جوان و با انگیزه استفاده می‌کنند. یکی از دغدغه‌های همیشگی ورزش زنان به ویژه در بسکتبال بحث اسپانسر است که طبیعتا امسال هم تیم هایی که اسپانسر خوبی داشتند در جذب بازیکن هم دستشان بازتر بود اما من احساس می کنم بازی های برابری را در لیگ دیدیم.

وی با اشاره به حمایت‌های گروه بهمن از بسکتبال زنان گفت: البته ما سالهاست که حامی خوبی را در کنارمان داریم. گروه بهمن 6 سال است که ما را حمایت می‌کند و تنها شرکت خصوصی است که در این زمینه فعالیت خوبی دارد. البته شرکت های دیگری بودند که آمدند ولی بعد از یکسال رفتند این رفتنها دلیل دارد برای مثال وقتی ورزش زنان آنطور که انتظار می رود دیده نمی‌شود و حتی از آپارات هم بازیهایشان پخش نمی‌شود چطور می‌توانند بمانند؟ بنده تشکر می‌کنم از کسانی که دختران ورزشکار را حمایت می‌کنند. چند تیم هستند که اسپانسرهای خوبی دارند و هزینه می‌کنند بدون اینکه دیده شوند.

طائرپور درباره شرایط مالی مربیان بسکتبال در حوزه زنان توضیح داد: مربی‌های شاغل در بسکتبال از نظر مالی ساپورت نمی شوند و بیمه ندارند، خودشان کار می‌کنند و در سالن‌ها به صورت آموزشی شاگرد می‌گیرند و آموزش می دهند. درکل مربیان از نظر مالی در مضیقه هستند.

سرمربی تیم بسکتبال گروه بهمن در خصوص نگاه مسئولین فدراسیون به بخش زنان این رشته هم گفت: جواد داوری به عنوان رئیس فدراسیون توجه خوبی به بسکتبال زنان دارد. مشخص است که به این حوزه اهمیت می دهد و در این مدت تیم زنان ما مسابقات برون مرزی بیشتری رفتند و از زحمات و حمایت های او تشکر و قدردانی می کنم.

مربی بسکتبال درباره اهداف خود در حوزه مربیگری گفت: آنچه که برای من اهمیت دارد مربیگری در ایران است و در حال حاضر هم مشغولم. دوست دارم برای همیشه برای کشورم کار کنم.

طائرپور در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا بازیکنهای زن ایران توانایی لژیونر شدن را دارند یا خیر؟ بیان کرد: به نظر من مقداری باید بیشتر روی بچه‌ها کار کرد. از نظر بدنسازی ما مشکل داریم وقتی روی آن کار شود و اعزام‌های بیشتری هم داشته باشیم حتما اینها دیده می‌شوند. ملی‌پوشان ما با پوششی که دارند همیشه خوب بازی کردند و این نشان می‌دهد که پتانسیل خوبی دارند.

خبرنگار: فریبا جلیل‌خانی

انتهای پیام/