شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سردار سلیمانی#کتاب

رونمایی از کتاب «کوچک‌مرد» در آستانهٔ سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

«کوچک‌مرد» منظومه‌ای از کتاب زندگینامهٔ خودنوشت و کودکی شهید سلیمانی، روایتی جذاب با نثری شاعرانه و زیبا از روزهای پر فراز و نشیب کودکی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم رونمایی از این کتاب عصر روز گذشته در یکی از خانه‌های بهزیستی شهر تهران، با حضور آقایان جواد محقق و حمید هنرجو و خانم طیبه شامانی (شاعر کتاب) برگزار شد.

ابتدا آقای محقق نظر بچه‌های این خانه را دربارهٔ قهرمان و ویژگی‌های قهرمان پرسید و دربارهٔ شخصیت حاج‌قاسم نکاتی ‌گفت. در ادامهٔ مراسم آقای هنرجو دقایقی برای میهمانان صحبت کرد و بعد رونمایی از کتاب توسط دو نفر از بچه‌ها انجام شد.
سپس خانم شامانی به روی سن رفته و گفت: «من تا حالا در مراسم‌های رونمایی زیادی بوده‌ام. اما این مراسم با بقیه متفاوت است. اینکه بین شما بچه‌ها هستم خیلی حس متفاوتی دارد. شما ما را در خانه‌تان راه دادید.».
او دربارهٔ سرودن اشعار کتاب «کوچک‌مرد» گفت: «در خیلی از قسمت‌های شعر، اختیار قلم با من نبوده و حضور سردار را در تمام لحظاتی که می‌نوشتم حس می‌کردم.».
بعد قسمتی از کتاب را برای بچه‌ها خواند و بچه‌ها نیز در فضایی گرم و صمیمی هر کدام چند بیت از کتاب را خواندند.
بعد از رونمایی کتاب، مهمان‌های مراسم و نیز بچه‌ها، یادبود رونمایی را امضا کردند. در انتهای مراسم نیز بنیاد مکتب حاج‌قاسم، کتاب «کوچک‌مرد» را به تمام بچه‌های این خانه هدیه داد.
این کتاب هشتاد بیت شعر منظوم، سرودۀ خانم طیبه شامانی را شامل می‌شود که برگرفته از دست‌نوشت‌های شهید سلیمانی در کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» است.
تصویرسازی «کوچک‌مرد» را سعید شمس انجام داده و انتشارات مکتب حاج قاسم آن را در قطع خشتی و در ۲۴ صفحه چاپ کرده است.

۵۷۵۷