شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بازار سرمایه
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد

ابهام زدایی از فضای اقتصادی عامل ورود نقدینگی به بخش‌های مولد است

کارشناس بازار سرمایه گفت: ورود سرمایه و نقدینگی به بخش های مختلف تولیدی اعم از شرکت های بورسی نیازمند رعایت الزاماتی است

فردین آقا بزرگی کارشناس و تحلیلگر بورس و بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص تاثیرات رویکردها و سیاست گذاری های دولت در روند رشد کسب و کارهای مختلف در شرکت های بورسی و اثر گذاری این روند روی هدایت سرمایه ها به سمت فعالیت های مولد گفت: به هر حال فضای کسب و کار در بازار سرمایه مبتنی بر اطلاعاتی است که در آینده میزان تحقق و حصول اطمینان از متغیرها را مشخص می کند و تخمین می زند، بنابراین فضای کسب و کار در آینده بنای اصلی برای ارزیابی و کارشناسی سطح عمومی قیمت هاست.

 

وی در ادامه تاکید کرد: عملکرد دولت در بخش های مختلف اقتصادی ابهاماتی دارد. مساله حائز اهمیت این  است که تسری دادن ابهامات به فضای بازار سرمایه درست نیست و به نفع شرکتهای تولیدی نیست.

 

فردین آقا بزرگی خاطر نشان کرد: هر چه قدر میزان احتمالات و ریسک های مترتب بر امر سرمایه گذاری را افزایش دهیم نهایتا محافظه کاری و احتیاط در امر سرمایه گذاری اتفاق می افتد و شاهد کاهش ورود نقدینگی به اقتصاد، بنگاه های اقتصادی و تشکیل سرمایه خواهیم بود لذا برای سرعت بخشی به ورود سرمایه به بازارهای مختلف باید از اقتصاد تا حد ممکن با اتخاذ سیاست های درست ابهام زدایی شود.

 

کارشناس بورس و بازار سرمایه در ادامه بحث خاطر نشان کرد: ورود سرمایه و نقدینگی به بخش های مختلف تولیدی اعم از شرکت های بورسی نیازمند رعایت الزاماتی است که دولت، بانک مرکزی و سایر قوا باید بدان تن دهند تا شاهد کاهش ورود نقدینگی به بازارهای غیر مولد باشیم. اقتصاد ایران زمانی شکوفا می شود و رونق می گیرد که سیاست گذاری ها مبنای تولیدی و مولد بودن داشته باشد یعنی با این منظر برای بخش های مختلف اقتصاد طرح های مختلف در نظر گرفته شود.

 

فردین آقا بزرگی به ایبِنا گفت: شرکت های بورسی و تولیدی های حاضر دربازار سرمایه می توانند ابزار تامین بودجه دولت با پرداخت مالیات باشند. اگر روال کار این شرکت ها روی غلتک بیفتد و نسبت به ابهامات موجود در بازارهای مختلف و بخش های متفاوت اقتصادی نگرانی نداشته باشند، کار و تولید و عرضه متناسب با نیاز داخلی و حتی صادراتی داشته باشند مسلما شاهد شکوفایی اقتصادی، کسب و کار رونق یافته و کمک به تامین مالی دولت خواهیم بود.

 

 

نویسنده: میلاد شکری