شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

ماموریت جدید برای دانش آموزان / شناسایی و معرفی این افراد

ماموریت جدید برای دانش آموزان / شناسایی و معرفی این افراد

وی بیان کرد: در بحث آموزش سواد به سراغ ارائه آموزش متناسب با زندگی افراد رفته‌ایم. مثلا ۱۲ عنوان کتاب برای زنان عشایر داریم از جمله بیماری‌هایی که یک زن عشایر باید بداند، دانستنی‌های بهداشتی، فرزندآوری، تغذیه و سلامت و...

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از اصناف خواست تا در باسواد کردن کارکنان خود پیشقدم شوند.

وی بیان کرد: تا چند سال آینده گام اول نهضت که به پایان رساندن بیسوادی مطلق است را به سرانجام خواهیم رساند و در گام دوم باید تعریف کنیم که سواد به چه معناست و جامعه فرهیختگان باید در این زمینه کمک کنند.

 وی ادامه داد: در هفته سوادآموزی، جلسه شورای‌عالی پشتیبانی سواد با ریاست آقای مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار خواهد شد و امیدواریم در این دولت جشن به سرانجام رساندن بیسوادی را شاهد باشیم.

شناسایی بیسوادان توسط دانش آموزان 

عبدی تصریح کرد: شورای‌عالی پشتیبانی سواد باید به ما کمک کند تا به آمار و اطلاعات دقیق بیسوادان دستیابی و آنها را شناسایی کنیم همچنین از دانش‌آموزان برای شناسایی و آموزش بیسوادان استفاده خواهیم کرد.

وی درباره کودکان کار گفت: دراین باره با وزارت کار همراهی می‌کنیم اما بخش‌های دیگر باید کودکان کار را شناسایی کنند تا بتوانیم آنها را برای آموزش بیاوریم البته اگر آنها را آموزش دادیم و کارنامه خواستند باید شناسنامه داشته باشند.همچنین در سال‌های گذشته ۹۰۰ هزار نفر از اتباع را آموزش داده و از بیسوادی خارج کردیم‌.

منبع: تسنیم