شهر خبر

مقصر اصلی آلودگی هوا توسط سازمان محیط زیست معرفی شد

مقصر اصلی آلودگی هوا توسط سازمان محیط زیست معرفی شد

 ایسنا: علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت پروژه «گتوند دو» اظهار کرد: ما قبلاً هم اعلام کردیم که اجازه گتوند دوم را نمی‌دهیم و مواضع ما همین است تا راستی‌آزمایی انجام شود. کارشناسان ما و وزارت نیرو مشغول کارهای میدانی هستند و بعد از مشخص شدن نتایج آن اعلام موضع می‌کنیم و هیچگونه آبگیری فعلاً انجام نمی‌شود.

وی درباره شرایط نگهداری دو توله یوز پیداشده(آذر وتوران ) نیز اظهار کرد: وضعیت مناسبی دارند و با هیچ مشکلی مواجه نیستند. باتوجه به تغذیه از مادر در دو هفته نخست خوشبختانه وضعیت خوبی دارند. ان‌شاءالله در همان منطقه هم رها خواهند شد.

سلاجقه درباره شفاف‌سازی صورت‌های مالی و قراردادهای پروژه حفظ یوزهای ایرانی، تاکید کرد: این شفاف‌سازی در دستور کار است و حتماً رخ خواهد داد.

مقصر اصلی آلودگی هوا

رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره مقصر اصلی آلودگی هوا در کلان‌شهرها اظهار کرد: در کلان‌شهرها بیشتر صنایع محرک مقصر اصلی آلودگی هوا هستند، چون فرسوده هستند و مصرف سوخت بسیار بالایی دارند و با ترددهای تک‌سرنشین همراه می‌شوند. در عین حال آلایندگی نیروگاه‌ها نسبت آلایندگی‌شان از صنایع متحرک کمتر است.