شهر خبر

ماجرای تغییر سه استاندار به دستور دولت رئیسی

ماجرای تغییر سه استاندار به دستور دولت رئیسی

ایلنا: احمد وحیدی وزیر کشور در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در واکنش به سوالات خبرنگاران گفت: همه خبرها خوش است.

وی افزود: امروز در دولت استاندار جدیدی برای استان کرمانشاه انتخاب شد. همین‌جا از زحمات استاندار قبل تشکر می‌کنیم. آقای محمد طیب صحرایی به عنوان استاندار جدید انتخاب شد.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که‌ایا قرار است این تغییرات ادامه داشته باشد، گفت: ممکن است یکی دو نفر دیگر هم در همین راستا تغییر کنند.

وی درباره اقدامات وزارت کشور در راستای اجرای دولت الکترونیک، گفت: بیشتر مسئولیت دولت الکترونیک با آقای زارع‌پور وزیر ارتباطات است مسئولیت‌های عمده و کارهای انجام شده خوب است مثلا درباره دریچه واحد و مجوزهای کسب و کار اقدامات ارزشمندی انجلم شده است. دولت الکترونیک باید به دولت هوشمند منتقل شود و باید برای تکمیل آن گام بلندتری را هم برداریم که این در دستور کار عزیزان ما هم هست که در حال انجام است.

وحیدی درباره اینکه انتخابات الکترونیک چه زمانی به صورت کامل اجرایی خواهد شد، گفت: این مساله بخشی مربوط به وزارت کشور و بخشی مربوط به شورای نگهبان است. به هر حال انتخابات الکترونیک سلسه نگرانی‌هایی دارد و بعضا در کشورهایی هم که انجام شده است مشکلاتی را داشته است و گاهی صیانت کافی از آرای مردم نشده است با توجه به احتمال هگ و نفوذی که در این سیستم‌ها وجود دارد بر اساس آنچه در قانون پیش‌بینی شده ما باید پیشنهادات خود را به شورای نگهبان بدهیم و با توافقی که با شورای نگهبان خواهیم داشت، گام به گام در این حوزه جلو می‌رویم.