شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#واردات#روغن#سال جاری

کاهش واردات گندم، کنجاله و روغن آفتابگردان/ رشد اقتصادی تابستان به ۳.۶ درصد رسید

کاهش واردات گندم، کنجاله و روغن آفتابگردان/ رشد اقتصادی تابستان به 3.6 درصد رسید

بهادری جهرمی سخنگوی دولت از کاهش واردات و افزایش تولید گندم، کنجاله و روغن آفتابگردان در کشور خبر داد و گفت: رشد اقتصادی در تابستان سال جاری به ۳.۶ درصد رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واردات بسیاری از کالاهای مربوط به حوزه کشاورزی کاهش چشمگیری داشته است. روغن آفتابگردان 40 درصد، گندم 28 درصد و کنجاله 60 درصد کاهش واردات داشتند که نشان از افزایش تولید در کشور است.

وی همچنین خبر داد که رشد اقتصادی هم که سال گذشته در تابستان یک درصد، تابستان امسال در میانگین کلیه حوزه‌ها به 3.6 درصد رسید. البته رشد در حوزه‌های صنعتی بیشتر است و این نشان از شروع رشد اقتصادی کشور است.

 

سخنگوی دولت عنوان کرد: عرضه ارز در 8 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 64 درصد افزایش یافت؛ این نشان از افزایش درآمدهای ارزی و تزریق آن به بازار است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین همه دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند، اطلاعات کلیه کارکنان و افرادی که حقوق دریافت می‌کنند را برای ساماندهی بهتر نیروی انسانی در سامانه‌ای ثبت کنند.

بهادری جهرمی عنوان کرد: حقوق و مزایای اعضای هیات مدیره شرکت‌های دولتی ساماندهی می‌شود و همه شرکت‌ها که تحت مدیریت دولت هستند باید در چارچوب آن دستورالعمل، پرداختی کنند. سقف و شیوه‌های دریافتی مشخص شده و هرگونه پرداختی دیگر ممنوع است.

این خبر تکمیل می‌شود...