شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معاون اول

معاون اول قوه قضاییه: تشخیص صدور آرا با قاضی است

معاون اول قوه قضاییه: تشخیص صدور آرا با قاضی است

معاون اول قوه قضاییه، در جلسه شورای معاونان دادسرای عمومی و انقلاب تهران، گفت: تشخیص صدور آرا با قاضی است.

به گزارش مشرق، صبح امروز چهارشنبه ۳۰ آذر ماه جلسه شورای معاونان دادسرای عمومی و انقلاب تهران با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه، علی القاصی رئیس کل دادگستری تهران، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران و سرپرستان نواحی مختلف دادسراهای پایتخت و معاونان دادستان تهران در دادسرای عمومی و انقلاب تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه (س)، بیان کرد: امروز قوه قضاییه بیش از هر زمان دیگر با قدرت و توان بیشتر و با برنامه‌ریزی منسجم از قبل در حال حرکت است.

حجت الاسلام مصدق تصریح کرد: قوه قضاییه به قدرت و با توان بیشتر در حال حرکت است و صرف نظر از مسائل سیاسی که افرادی امروزه در داخل و خارج کشور مطرح می‌کنند، اقدام می‌کند.

وی افزود: بنابر تاکید رئیس قوه قضاییه مسائل سیاسی و جناحی را به هیچ وجه در کار خود دخالت نخواهیم داد.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه می‌خواهیم کار خود را در قوه در معرض دید نخبگان قرار دهیم، افزود: تشخیص صدور آرا با قاضی است. برخی به صورت قصد ورزی از قوه قضاییه انتقادات نابجا می‌کنند، از طرفی دیگر برخی نیز از روی دلسوزی از قوه قضاییه انتقادهایی می‌کنند که قطعا از این انتقادها استفاده خواهیم کرد.

وی با تاکید بر انجام جهاد تبیین در دستگاه قضایی، گفت: باید جهاد تبیین در قوه قضاییه به درستی انجام شود تا مردم بدانند که مسئولان و کارکنان قضایی چه اقداماتی را برای آن‌ها انجام می‌دهند.

در پایان معاون اول قوه قضاییه در خصوص مباحث طرح شده سرپرستان دادسرای عمومی و انقلاب تهران موارد را بررسی و در خصوص برخی از این موضوعات دستوراتی را صادر کرد.

برگزاری جلسات هفتگی ملاقات مردمی در دادگستری تهران

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران نیز در این جلسه بیان کرد: با اتخاذ تدابیر لازم جلسات هفتگی مردم با دادستان تهران و معاونان وی دیدار داشته باشند، این امر در دادگستری تهران نیز در حال انجام است و هر هفته ملاقات مردمی در دستور کارمان قرار دارد.

رئیس کل دادگستری تهران با بیان اینکه اعتقاد بنده بر این بود که تعامل همه جانبه با تمام نهادها، دستگاه‌ها و مردم صورت گیرد، تصریح کرد: تلاش ما همواره بر این بوده تا بحث استقلال و بی طرفی مردم نسبت به مجموعه قضایی خدشه دار نشود.

تشکیل کمیته رفع اطاله دادسری در دادستانی تهران

علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران بیان کرد: در دوره ریاست حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در قوه قضاییه که دوره تحول و تعالی نام گذاری شده است، شاهد این هستیم گام‌هایی که دستگاه قضایی جهت خلق اعتماد نسبت به قوه قضاییه از طریق مردم و اعتماد سازی که در جامعه صورت می‌گیرد، نسبت به گذشته متفاوت است.

وی افزود: همکارانم در دادسرای تهران با تلاش و کوشش شبانه روزی و با اقدامات جهادی در حال انجام خدمت به مردم است که این هدف ما بوده و سعی کردیم تا فرایندها و برنامه‌های خود را بر اساس اعتماد سازی بین مردم نسبت به دستگاه قضایی اجرایی کنیم.

دادستان تهران تصریح کرد: به صورت هفتگی برنامه دیدار مردمی را برقرار کرده و در این خصوص اقدام به خدمت رسانی به مردم می‌کنیم.

وی با اشاره به موضوع اطاله دادرسی، گفت: جلسات کمیته رفع اطاله دادرسی به صورت مستمر با بررسی و ارزیابی شعب دادسرای تهران در حال تشکیل است.

صالحی اظهار کرد: در حوزه زندان‌ها با توجه به سیاست کاهش جمعیت کیفری در قوه قضاییه، در حال اجرای برنامه‌های ویژه خود از جمله حضور در زندان‌ها و دیدار چهره به چهره با مددجویان و بررسی پرونده‌های آن‌ها و … هستیم.

وی با اشاره به مدیریت پرونده‌های خاص و مهم به ویژه پرونده‌های کثیرالشاکی، گفت: به صورت هفتگی با حضور ضابط و معاون دادستان مربوطه در خصوص این پرونده‌ها تشکیل جلسه می‌دهیم.

در ادامه جلسه صالحی در خصوص اقدامات انجام شده در دادستانی تهران گزارش عملکردی را به معاون اول قوه قضاییه ارائه داد.

گفتنی است در این جلسه سرپرستان دادسراهای نواحی مختلف تهران در خصوص موضوعات مختلف صحبت‌هایی را با معاون اول قوه قضاییه مطرح کردند.