شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کشورهای عربی#آمریکا#خلیج فارس

کارشناس سیاسی هشدار داد؛

تنش آفرینی آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای عربی در اردن

تنش آفرینی آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای عربی در اردن

یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش مردمی اردن درباره تحرکات مشکوک آمریکا و انگلیس با همراهی برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در دامن زدن به تنش‌ها در داخل اردن هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش مردمی اردن، درباره تحرکات مشکوک آمریکا و انگلیس با همراهی برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در دامن زدن به تنش‌ها در داخل اردن هشدار داد.

بر اساس این گزارش، «محمد احمد الروسان» در مصاحبه با المعلومه افزود: این اولین بار نیست که برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از اعتراضات مسالمت آمیز مردم اردن علیه سیاست گرسنگی سیستماتیک سو استفاده و برای تشدید تنش‌ها از طریق ابزارهای نفوذی خود در داخل ارکان حکومت و سازماندهی جمعیت مردمی برای بهره برداری از هر فرصت اعتراضی مرتبط با وضعیت اقتصادی و اجتماعی تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا با زور و اکراه معاهده مشترک دفاعی آمریکا را بر ما تحمیل کرد و اخوان المسلمین عملاً در صحنه با آن مخالفت نکردند و برای این معاهده توسط نهادهای جامعه مدنی که پنجره‌های اطلاعاتی در داخل اردن هستند، تبلیغ شد.

الروسان خاطرنشان کرد: دولت اردن از کمبود شدید و عمیق در مهارت‌های انعطاف‌پذیری راهبردی رنج می‌برد و اهمیت آنچه در محیط خارجی خود می‌گذرد را درک نکرده، هر چند موفقیت‌هایی تاکتیکی را کسب کرده است.

کارشناس سیاسی اردنی در پایان گفت: خیزش مردمی در اردن طبیعی است و علت و عوامل داخلی دارد که ناشی از سیاست گرسنگی دادن به مردم توسط کارتل دولتی است.