شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#آذرماه

تحلیل تکنیکال بورس در آذرماه ۱۴۰۱

همراه با شاهرخ شریعتی کارشناس ارشد بازار سرمایه
تحلیل تکنیکال بورس در آذرماه ۱۴۰۱

خبرهای متناقض روز دوشنبه در راستای واکنش مجلس به عرضه خودرو در بورس کالا، رنگ بورس تهرانرا تغییر داد و اگرچه این خبر با تکذیب جدی از سمت کمیسیون اقتصادی مجلس و سازمان بورس مواجه شد اما اثرات آن را در بازار روز گذشته نیز می‌توان دید. موضوع دیگری که سیگنال منفی را به بازار سرمایه مخابره کرد، کاهش قیمت دلار بازار آزاد باتوجه به خبر درمانی دولت و خبرهای مثبت از احتمال احیای برجام بود.

 فشار عرضه‌ها در روز گذشته بورس تهران باعث از دست رفتن ابرکانال ۱.۵ میلیون واحدی شد. شاخص کل بورس در انتهای بازار روز گذشته با کاهش ۰.۵۹ درصدی مواجه شد و شاخص هم‌وزن با توجه به وضعیت مناسب برخی گروه و تک‌سهم‌های کوچک بازار توانست عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارد و یک افت ۰.۲ درصدی را تجربه کرد. ارزش معاملات نیز کاهش محسوسی را با از دست دادن کانال ۶ هزار میلیارد تومانی تجربه کرد و درنهایت عدد ۴، ۹۷۴ واحدی را به ثبت رساند. از سوی دیگر شاهد خروج ۱۳۳ میلیارد تومانی سرمایه اشخاص حقیقی از بازار سهام بودیم.

در برنامه شمارش معکوس امروز همراه با شاهرخ شریعتی، کارشناس ارشد بازار سرمایه به بررسی تکنیکالی نماگرهای اصلی بازار سهام، شاخص صنایع و کامودیتی‌های اثرگذار بر بورس تهران پرداختیم. در ادامه نیز این کارشناس بازار سرمایه نظرات خود را در رابطه با عوامل تاثیرگذار بر بورس تهران و چشم‌انداز آتی آن عنوان کرد.