شهر خبر

هشدار درباره افزایش تحرکات مشکوک سفیر آمریکا در عراق

هشدار درباره افزایش تحرکات مشکوک سفیر آمریکا در عراق

کارشناس سیاسی عراقی گفت که آمریکا در عراق جاه طلبی‌هایی دارد و برای تحقق آن، به دنبال استفاده از ابزارهای مخرب خود است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «مؤید العلی» تحلیلگر سیاسی عراقی درباره تداوم تحرکات سفیر آمریکا در بغداد و دیدار وی با تعدادی از مقامات و شخصیت‌های با نفوذ در قدرت هشدار داد.

بر اساس این گزارش، تحلیلگر سیاسی عراقی در ادامه در گفتگو با المعلومه افزود: آمریکا در عراق منافع و طمع‌هایی دارد و ممکن است در مسیر کار دولت مانع تراشی کند و پروژه‌های خود را ادامه دهد.

وی تصریح کرد: آمریکا در عراق جاه طلبی‌های داخلی دارد و برای تحقق آن، به دنبال استفاده از ابزارهای مخرب خود است، به ویژه اینکه «النا رومانوفسکی» سفیر این کشور در بغداد متخصص امور اطلاعاتی آمریکا و کارشناس امور گروه‌های تروریستی است و رفت و آمدهای او در عراق به طرز مشکوکی یافته است.

این کارشناس سیاسی عراقی ادامه داد: سفیر واشنگتن در بغداد تحرکات گسترده و مستمری نسبت به «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق و وزرای کابینه او دارد که نشان می‌دهد تلاش‌هایی از سوی سفارت آمریکا برای مداخله در امور سیاسی یا ترسیم سیاست‌های خاص و جلوگیری از حرکت دولت عراق به سمتی که با اراده و منافع آمریکا در عراق مغایرت دارد، در جریان است.

مؤید العلی در پایان خاطرنشان کرد: نیاز فوری به اطلاع از انگیزه واقعی دیدارهای مکرر سفیر آمریکا با شخصیت‌ها و وزرای بانفوذ سیاسی عراقی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که برنامه‌ها و طرح‌های واشنگتن در داخل عراق اجرا نمی‌شود.