شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#وزارت#واشنگتن#وزارت دفاع

ادعای پنتاگون پس زمین گیرشدن ناوگان بمب افکن های آمریکا

پنتاگون: برای مقابله با دشمنان، بمب‌افکن کافی داریم

پس از اعلام نقص فنی شماری از بمب‌افکن‌های راهبردی آمریکا، سخنگوی وزارت دفاع این کشور مدعی شد واشنگتن برای مقابله با دشمنان، بمب‌افکن و توانمندی‌های لازم را در اختیار دارد.

به گزارش مشرق، «پاتریک رایدر»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد علی‌رغم زمین‌گیرشدن شماری از بمب‌افکن‌های راهبردی این کشور، واشنگتن همچنان توانمندی‌های لازم برای مقابله با دشمنان را دارد.

وی دراین‌باره گفت: ما بمب‌افکن‌های بی-۵۲ داریم که قادر به حمل تسلیحات متعارف و سلاح هسته‌ای هستند.من مطمئنم که ما توانایی بمباران موردنیاز برای جلوگیری از مخالفان و دشمنان را حفظ می‌کنیم.

دیروز سه‌شنبه رسانه‌های آمریکا به نقل از سخنگوی نیروی هوایی این کشور گزارش دادندکه کلیه ۲۰ فروند بمب افکن «بی- ۲ اسپریت» نیروی هوایی آمریکا، که قابلیت رادارگریزی دارند، به دلیل نقض فنی زمین گیر شده‌اند.

نیروی هوایی آمریکا این تصمیم را پس از آن اتخاذ کرد که اوایل ماه میلادی جاری، یک فروند از بمب افکن های اتمی نیروی هوایی این کشور پس از آتش گرفتن، مجبور به فرود اضطراری شد. حادثه ای که علت آن اعلام نشده است.

بمب افکن مذکور نیروی هوایی آمریکا، که ارزش چند میلیارد دلاری دارد، در ۱۰ دسامبر در حین پرواز دچار نقص نامعلوم شد و مجبور شد در پایگاه نیروی هوایی وایتمن در میسوری، محل استقرار ناوگان بمب افکن های اتمی نیروی هوایی آمریکا شد، فرود آید.

گزارش ها در این خصوص حاکی است که یکی از بال های این بمب‌ افکن حین فرود آتش گرفت. مقام‌ های آمریکایی در این ارتباط ادعا کرده اند که در این حادثه آسیبی به پرسنل وارد نشده است. پس از فرود این بمب افکن رادارگریز آمریکا، آتش سوزی رخ داد. با این حال، خسارت وارده به هواپیما هنوز مشخص نیست. سخنگوی پایگاه هوایی مذکور ادعا کرد که آتش نشانی وایتمن شعله های آتش را مهار کرده است.

منبع: مهر