شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#اتمی#ناوگان#بمب#افکن#های#اتمی#آمریکا#زمین#گیر

ناوگان بمب افکن های اتمی آمریکا زمین گیر شد

ناوگان بمب افکن های اتمی آمریکا زمین گیر شد

نیروی هوایی آمریکا از زمین گیر شدن ۲۰ بمب افکن اتمی خود به دلیل نقض فنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک سخنگوی نیروی هوایی آمریکا امروز سه شنبه اعلام کرد که کلیه ۲۰ فروند بمب افکن «بی- ۲ اسپریت» نیروی هوایی این کشور، که قابلیت رادارگریزی دارند، به دلیل نقض فنی زمین گیر شده اند.

نیروی هوایی آمریکا این تصمیم را پس از آن اتخاذ کرد که اوایل ماه میلادی جاری، یک فروند از بمب افکن های اتمی نیروی هوایی این کشور پس از آتش گرفتن، مجبور به فرود اضطراری شد. حادثه ای که علت آن اعلام نشده است.

بمب افکن مذکور نیروی هوایی آمریکا، که ارزش چند میلیارد دلاری دارد، در ۱۰ دسامبر در حین پرواز دچار نقص نامعلوم شد و مجبور شد در پایگاه نیروی هوایی وایتمن در میسوری، محل استقرار ناوگان بمب افکن های اتمی نیروی هوایی آمریکا شد، فرود آید.

گزارش ها در این خصوص حاکی است: یکی از بال های این بمب‌ افکن حین فرود آتش گرفت. مقام‌ های آمریکایی در این ارتباط ادعا کرده اند که در این حادثه آسیبی به پرسنل وارد نشده است. پس از فرود این بمب افکن رادارگریز آمریکا، آتش سوزی رخ داد. با این حال، خسارت وارده به هواپیما هنوز مشخص نیست. سخنگوی پایگاه هوایی مذکور ادعا کرد که آتش نشانی وایتمن شعله های آتش را مهار کرده است.

حال نیروی هوایی آمریکا در پاسخ به این حادثه در نظر دارد که تمام ناوگان بمب افکن های رادارگریز «بی -۲ اسپریت» خود را زمین گیر کند.