شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#عراق

در کنفرانس بغداد۲؛

رئیس جمهور مصر: شاهد بهبود قابل ملاحظه اوضاع امنیتی در عراق هستیم

رئیس جمهور مصر: شاهد بهبود قابل ملاحظه اوضاع امنیتی در عراق هستیم

رئیس جمهور مصر با بیان اینکه از تلاش های داخلی در عراق برای بازگردادن جایگاه و نقش فعال این کشور حمایت می کنیم، افزود: اوضاع امنیتی در عراق به طور قابل ملاحظه ای بهبود یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر طی اظهاراتی در نشست بغداد ۲ به میزبانی کشور اردن، با بیان اینکه از تلاش های داخلی در عراق برای بازگردادن جایگاه و نقش فعال این کشور حمایت می کنیم، افزود: اوضاع امنیتی در عراق به طور قابل ملاحظه ای بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه نشست بغداد فرصتی برای توسعه هماهنگی ها در عراق با مقابله با چالش ها است، افزود: ما صادقانه برای ایجاد مرحله جدیدی از شراکت با عراق تمایل داریم.

رئیس جمهور مصر با تاکید بر اینکه دولت عراق دستاوردهای مهمی را در مبارزه با تروریسم محقق ساخته است، گفت: موفقیت عراق، موفقیت کل منطقه به حساب می آید.

السیسی با اعلام اینکه مصر مخالف هر گونه مداخله خارجی در امور عراق است، خطاب به ملت این کشور گفت: ما از تلاش و حرکت شما به سمت پیشرفت و شکوفایی اطمینان داریم و باور داریم که شما چالش ها را پشت سر خواهید گذاشت و مصر در این مسیر پشتیبان و حامی شما خواهد بود.

گفتنی است، کنفرانس بغداد۲ امروز سه شنبه در مرکز همایش های «ملک حسین» در منطقه بحرالمیت در غرب امان پایتخت اردن آغاز به کار کرد، در این کنفرانس، مقامات اردن، مصر، کویت، عربستان، امارات، فرانسه، قطر، عمان، بحرین، ایران و ترکیه مشارکت دارند.