شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال

موضع رسمی استقلال درباره جدایی یامگا و بقیه خارجی‌ها

موضع رسمی باشگاه استقلال درباره جدایی یامگا و بقیه خارجی‌ها/ دشمنان ما می‌خواهند آرامش ساپینتو را به‌هم بزنند/ یامگا و بقیه باید مثل کی‌روش رفتار کنند

عضو هیئت مدیره استقلال گفت: آنهایی که نتوانستند در رابطه با بازیکن تیم شان اعتمادسازی درست انجام بدهند حالا می‌خواهند حاشیه را به اردوی استقلال بیاورند اما کادر استقلال کاملا هوشیار هستند.

به گزارش مشرق، محمد مومنی، بازیکن اسبق استقلال و عضو هیئت مدیره باشگاه درباره اتفاقات اخیر پیرامون تیم و باشگاه استقلال اظهاراتی را مطرح کرد.

پس از جدایی یورگن لوکادیا از پرسپولیس، شایعه شد کوین یامگا هم از استقلال جدا می شود. آیا چنین موضوعی صحت دارد؟

تا این لحظه که من با شما صحبت می کنم هرگز چنین بحثی در باشگاه و در هیئت مدیره مطرح نشده است. این قبیل مسائل به خود بازیکنان ربط دارد و اگر چنین موضوعاتی مطرح باشد آنها باشگاه را در جریان می گذارند که ما تا این لحظه هیچ اطلاعی در این باره نداریم.

این موضوع بر چه پایه و اساسی در رسانه‌ها مطرح شده است؟

متاسفانه آنهایی که نمی توانند بین باشگاه و بازیکن شان اعتمادسازی کنند اقدام به انتشار چنین شایعاتی می‌کنند تا به زعم خودشان آرامش اردوی تیم استقلال قبل از دربی را به هم بزنند. ما هیچ دخالتی به اتفاقات رخ داده در باشگاه پرسپولیس نمی کنیم و اصلاً نمی دانیم و نمی خواهیم بدانیم که لوکادیا به چه علتی و به چه بهانه ای اردوی تیمش را ترک کرده است. اما در رابطه با اعضای خارجی تیم خودمان به هیچ عنوان اقدامی نمی کنیم که اعتمادشان نسبت به باشگاه سلب شود.

موضع رسمی باشگاه استقلال درباره جدایی یامگا و بقیه خارجی‌ها/ دشمنان ما می‌خواهند آرامش ساپینتو را به‌هم بزنند/ یامگا و بقیه باید مثل کی‌روش رفتار کنند

احتمال دارد به خاطر مسائل مالی و پرداختی های باشگاه استقلال چنین شایعاتی مطرح شده باشد؟

به هیچ عنوان! ما پول بازیکنان را به اندازه پرداخت کرده‌ایم و این بحث ها فقط از بیرون مطرح می شود. این باید باعث شود که ما بیشتر از قبل هوشیار باشیم. دشمنان تیم ما در نظر دارند با این قبیل شایعات معادلات را در آستانه دربی به هم بزنند و به زعم خودشان اردوی ما را تحت تاثیر قرار دهند. این خرابکاری ها و این روش ها کهنه شده و اتفاقا ما برعکس این مسئله عمل می‌کنیم.

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

در شرایط فعلی ما معتقدیم اعضای خارجی حاضر در اردوی تیم استقلال اعم از مربیان و بازیکنان می توانند بهترین سفرای ما در ارائه چهره واقعی کشور مان به جهانیان باشند. ما باید با ایجاد یک جو آرام در باشگاه استقلال و تیم بزرگسالان مان شرایطی ایجاد کنیم که هر زمان اعضای خارجی تیم مان با پرسشی از بیرون از کشور مواجه شدند همانطور که کارلوس کی‌روش در نشست خبری جام جهانی جواب خبرنگار انگلیسی را داد جوابشان را بدهند. قطعاً در این باره هوشیار هستیم و به دست آنهایی که میخواهند برای مان حاشیه بسازند بهانه نمی دهیم.

ساپینتو در نشست خبری قبل از بازی اعلام کرده چرا مسابقات بدون تماشاگر برگزار می شود! چه پاسخی به سرمربی تیم تان دارید؟

او قطعاً این موضوع را فراموش کرده که اولاً این دیدار به خاطر آلودگی هوا بدون تماشاگر برگزار شد و ثانیاً در هر کشوری مثل کشور ما، برخی تصمیمات از حیطه اختیارات باشگاه خارج است. به همین خاطر ما دخل و تصرفی در این موضوع نداریم. قطعاً ما نیز مثل ساپینتو می خواهیم بازی های استقلال در حضور هواداران مان برگزار شود اما با توجه به اینکه برخی اتفاقات در کشور موجب می شود مسئولان بالاتر در رابطه با چگونگی برگزاری مسابقات تصمیم گیری کنند ما نیز باید تمکین کنیم. امیدوارم ظرف هفته های آینده و با تمهیداتی که مسئولان در نظر می‌گیرند به زودی شاهد برگزاری مسابقات با حضور تماشاگران باشیم. ساپینتو هم نباید بابت این موضوع نگران باشد و باید بدانند که ما هم در رابطه با بحث تماشاگران موافق او هستیم.

منبع: روزنامه خبر ورزشی