شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کشورهای عربی#عراق#نخست وزیر#کویت

نخست وزیر کویت: ثبات عراق برای جامعه بین الملل مهم است

نخست وزیر کویت: ثبات عراق برای جامعه بین الملل مهم است

نخست وزیر کویت با بیان اینکه کشورهای عربی به جایگاه و اهمیت کشور عراق واقف هستند، تاکید کرد: جامعه بین الملل به ثبات این کشور اهتمام می ورزد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «شیخ احمد نواف الاحمد الصباح» نخست وزیر کویت طی اظهارتی در «نشست بغداد ۲» در شهر امان، با بیان اینکه کشورهای عربی به جایگاه و اهمیت کشور عراق واقف هستند، تاکید کرد: جامعه بین الملل به ثبات این کشور اهتمام می ورزد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای عربی به دنبال بازگشت نقش فعال عراق در منطقه هستند، گفت: توافق اتصال خطوط برق با عراق، نمونه ای از تلاش برای بازگرداندن نقش و اهمیت این کشور است.

گفتنی است، کنفرانس بغداد۲ امروز سه شنبه در مرکز همایش های «ملک حسین» در منطقه بحرالمیت در غرب امان پایتخت اردن آغاز به کار کرد، در این کنفرانس، مقامات اردن، مصر، کویت، عربستان، امارات، فرانسه، قطر، عمان، بحرین، ایران و ترکیه مشارکت دارند.

بر همین اساسا، عبدالله دوم شاه اردن در این مراسم گفت: ما حامی تلاشهای عراق در زمینه حفظ امنیت و حاکمیت آن و تقویت امنیت منطقه ای هستیم.

همچنین، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در ابتدای سخنان خود در این کنفرانس، ضمن تشکر از حضور شرکت کنندگان در این اجلاس گفت: ما به سوی تقویت روابط و توسعه آن حرکت می کنیم. ایده تاسیس کنفرانس بغداد از تمایل عراق برای تقویت شراکت نشات می گیرد و دولت این کشور شراکت منطقه ای و بین المللی و مبتنی بر منافع مشترک را دنبال می کند.