شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرج#البرز#استان البرز#دادگستری

سید محمد حسینی در زندان شکنجه شده بود؟

مستندات چاقو زدن متهم بدن شهید عجمیان/سید محمد حسینی در زندان شکنجه شده بود؟

ادعای وکیل متهم سید محمد حسینی در خصوص شکنجه وی در زندان کرج و اعتراف گیری از وی، مورد بررسی دادگستری استان البرز قرار گرفته است و از طرفی نیز شواهدی بر صحت این ادعا وجود ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از قوه قضائیه، علی شریف زاده اردکانی وکیل متهم محمد حسینی یکی از متهمان پرونده شهادت بسیجی سید روح الله عجمیان در کرج در اظهار نظری خلاف واقع که در صفحه توئیتری خود آن را مطرح کرد، مدعی شده که موکلش در زندان به شدت شکنجه شده است.

شهید سید روح‌الله عجمیان یکی از بسیجیان در کمالشهر کرج بود که روز پنجشنبه ۱۲ آبان ماه در جریان اغتشاشات و ناامنی‌های آزاد راه کرج – قزوین در محدوده بهشت سکینه (س) کرج با ضربات چاقو برخی اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

۱۴ آبان ماه و ۲ روز بعد از این حادثه حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز از دستگیری تعدادی از عوامل شهادت این بسیجی خبر داد.

به گفته رئیس کل دادگستری استان البرز تعدادی از اراذل و اوباش که با استفاده از چاقو، قمه، پنجه بوکس و سنگ در به شهادت رساندن بسیجی سید روح الله عجمیان در روز پنجشنبه ۱۲ آبان ماه در کمالشهر کرج نقش داشتند با دستورات قاطع قضایی، توسط اداره کل اطلاعات استان البرز شناسایی و بازداشت شدند.

۲۱ آبان ماه و ۹ روز بعد از این جنایت کیفرخواست متهمان پرونده شهادت روح الله عجمیان صادر شد.

۹ آذر ماه سال جاری اولین جلسه رسیدگی به پرونده عاملان شهادت بسیجی شهید سید روح الله عجمیان در شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز برگزار شد. در این دادگاه که به ۳ جلسه به طول انجامید، متهمان پرونده با حضور در جایگاه در خصوص جزئیات وقوع حادثه و نحوه به شهادت رساندن شهید عجمیان توضیحاتی را به ریاست دادگاه ارائه کردند.

یکی از متهمانی که در این دادگاه در خصوص ماجرا اقدام به تشریح موضوع کرد و اقداماتش در زمان شهادت شهید عجمیان تشریج کرد، محمد حسینی متهم ردیف دوم پرونده بود.

در جلسه اول این دادگاه متهم سید محمد حسینی با حضور در جایگاه با بیان اینکه چاقوی همراه من به دلیل کندن حریم اطراف مزارشان برای گل کاری و کاشتن گل بود، گفت: به اندازه دو بند انگشت دو مرتبه چاقوی خود را به بدن شهید عجمیان فشار دادم و در مرتبه سوم کمی به داخل بدن وی وارد کردم.

نماینده دادستان در ادامه با نشان دادن تصاویر و فیلم‌هایی از عملکرد متهم سید محمد حسینی در زمان وقوع اقداماتش، گفت: متهم در زمان انسداد اتوبان تهران – کرج و در زمان شهادت شهید سید روح الله عجمیان حضور فعال داشته است.

اعتراف صریح متهم سید محمد حسینی در دادگاه مبنی بر حمله به شهید عجمیان و واردکردن ضربات چاقو به وی

قاضی آصف الحسینی با اشاره به تصاویر مستند مبنی بر در دست داشتن سنگ توسط متهم سید محمد حسینی خطاب به وی گفت: چاقو را برای گل کاری اطراف مزار پدر مادرت آورده بودی، این سنگ در دست شما برای چیست؟ شما به طرف مامور سنگ پرتاب کردید.

متهم سید محمد حسینی در پاسخ به سوال قاضی آصف الحسینی گفت: نادم و پشیمان هستم.

بنا بر اظهارات دیگر متهمان حاضر در محل وقوع شهادت شهید عجمیان، متهم سید محمد حسینی با در دست داشتن یک قبضه چاقو به شهید عجمیان حمله و ضرباتی را به بدن وی وارد کرده است.

محمد مهدی کرمی متهم ردیف اول این پرونده در پاسخ به پرسش قاضی آصف الحسینی مبنی بر اینکه چه کسی با چاقو به دنده شهید ضربه کرد؟ گفت: سید محمد حسینی سه ضربه چاقو به ناحیه شکم و پهلوی شهید وارد کرد. در این جمع فقط می‌توانم به اسم سید محمد حسینی اشاره کنم چرا که من ضربات چاقوی وی را با چشم خودم مشاهده کردم.

طبق مستندات موجود اعم از تصاویر، فیلم‌ها و همچنین اظهارات دیگر متهمان این پرونده، متهم سید محمد حسینی در زمان وقوع شهادت شهید عجمیان با یک کاپشن قرمز رنگ در محل وقوع حادثه در حالی که یک قبضه سلاح سرد چاقو در دست داشته حاضر بوده و در ادامه نیز با حمله به شهید عجمیان ضربات چاقو را به بدن وی زده است.

علاوه بر این متهم سید محمد حسینی نیز در اعترافات خود در جلسه اول این دادگاه به صراحت اعلام کرده است که ضرباتی را به وسیله چاقو به بدن شهید عجمیان وارد کرده است.

رئیس کل دادگستری البرز: ادعاهای مطرح شده بررسی خواهد شد، اما تاکنون هیچ شواهدی مبنی بر صحت آن‌ها وجود ندارد

فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز در گفت‌وگو با میزان در خصوص ادعای شکنجه متهم سید محمد حسینی در زندان کرج که توسط وکیل وی مطرح شده است، بیان کرد: حکم پرونده متهمان شهادت شهید عجمیان صادر و به دیوان عالی کشور ارسال شده است. اخیرا نیز وکیل یکی از متهمین این پرونده در خصوص موکلش ادعاهایی را مطرح کرده است.

وی افزود: فیلم‌های روز شهادت شهید عجمیان موجود است و سایر ادله از جمله اظهارات شاهدان حادثه، اظهارات متهمان دیگر در تشریح نحوه شهادت و اقرارهای مکرر و متعدد متهم نزد ضابطان دادگستری، بازپرسی و خصوصا اقرار صریح وی در دادگاه موید این موضوع است که متهم محمد حسینی به شهید عجمیان چند ضربه چاقو زده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه بیان کرد: با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر اینکه اگر متهمی ادعایی مطرح کرد باید به آن رسیدگی شود، پس از ادعاهای وکیل این متهم با ارجاع موضوع به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز، پرونده‌ای در این خصوص در یکی از شعب بازپرسی دادسرای کرج تشکیل گردیده و متهم محمد حسینی اگر ادعایی دارد می‌تواند با سند و مدرک آن را مطرح کند و حتما به تمام موارد رسیدگی خواهد شد. در ضمن از این وکیل نیز دعوت می‌شود تا مدارک و توضیحات خود را در مورد ادعاهایی که مطرح کرده است، ارائه دهد.

رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: در زمان انتقال متهم محمد حسینی به زندان معاینات لازم انجام شده و هیچ اثری از ضرب و شتم مشاهده نشده، همچنین داخل زندان نیز به این فرد آسیبی وارد نشده و مورد ضرب و شتم قرار نگرفته است و خود ایشان نیز تاکنون ادعایی در این خصوص مطرح نکرده است.