شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#آلمان#تحریم#نفت#جدید#لهستان

اویل پرایس مدعی شد؛

دور زدن تحریم به سبک ژرمن ها؛ آلمان نفت بیشتری از روسیه سفارش داد

دور زدن تحریم به سبک ژرمن ها؛ آلمان نفت بیشتری از روسیه سفارش داد

ریانووستی روسیه امروز به نقل از نیکولای توکارف، مدیر اجرایی ترانس نفت گزارش داد که اپراتور خط لوله ترانس نفت روسیه سفارش های جدید خرید نفت خام از آلمان و لهستان را دریافت کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اویل پرایس، ریانووستی روسیه امروز به نقل از نیکولای توکارف، مدیر اجرایی ترانس نفت گزارش داد که اپراتور خط لوله ترانس نفت روسیه سفارش‌های جدید خرید نفت خام از آلمان و لهستان را دریافت کرده است.

نفت از طریق خط لوله دروژبا حمل خواهد شد که تحت تحریم اتحادیه اروپا بر واردات نفت خام روسیه نیست و تنها بر تحویل از طریق دریا متمرکز است.

تحریم نفتی اتحادیه اروپا از ۵ دسامبر اجرایی شده و دو ماه بعد، در ۵ فوریه، اتحادیه اروپا صادرات محصولات نفتی روسیه را تحریم کرد.

اخبار مربوط به سفارشات برای ترانس نفت پس از آن منتشر شد که در ماه نوامبر لهستان خواستار تحریم خط لوله دروژبا شد تا صادرات نفت روسیه به اروپا را بیشتر کرده تا از قراردادی که قبلاً برای تحویل نفت روسیه از طریق این خط لوله بسته بود، بدون پرداخت جریمه خارج شود.

بلوف سیاسی ژرمن‌ها
آلمان بعد از جنگ روسیه و اوکراین متعهد شده بود از سال آینده خرید نفت روسیه را به طور کامل متوقف کرده و برای انجام این کار، قراردادی با لهستان برای تأمین نفت خام غیرروسی برای پالایشگاه آلمانی شوئد (که قبلاً متعلق به روس نفت بود) منعقد کرده بود.

بر اساس قرارداد نفتی لهستان و آلمان، لهستان متعهد شده بود که از ژانویه سال آینده دو تا سه محموله نفتی ۱۰۰۰۰۰ تنی برای هر ماه تحویل داده شود.

در همین حال، پالایشگاه بزرگ لهستانی اورلن در نوامبر سال جاری میلادی اعلام کرد که برای تحویل ۳ میلیون تن نفت خام از طریق دروژبا در طول سال ۲۰۲۳ به ترانس نفت روسیه درخواست داده است.