شهر خبر

شاهد افزایش ۵۰ درصدی مسافران و کاهش ۲۲درصدی تاخیرات در حوزه ریلی

شاهد افزایش 50 درصدی مسافران و کاهش 22درصدی تاخیرات در حوزه ریلی

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: پس از گذشت دوره شیوع کرونا نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته بیش از 50 درصد تعداد مسافرین افزایش یافت و همچنین شاهد کاهش22 درصد تاخیرات در حمل‌ونقل ریلی هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا؛ سید میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم ورود ناوگان‌های جدید و نوسازی‌شده اظهار‌کرد: تمامی این تولیدات همگی داخلی هستند و بر پایه تلاش ‌و زحمت تولیدکنندگان کشورمان است.

صالحی گفت: در طی سه‌ماه گذشته توانستیم نسبت به سه‌ماه‌ تابستان تابستان 1401 رکورد تولید ناوگان داخلی را به لطف زحمات بخش خصوصی و تولیدکنندگان داخلی زده‌ایم و بیش از 70درصد از لحاظ تولید نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

وی افزود: توانستیم در این حوزه جذابیتی را ایجاد کنیم تا سرمایه‌گذاران را به بخش حمل‌و‌نقل سوق دهیم و نسبت به سال گذشته بیش‌از 2 هزار میلیارد تومان بدهی در بخش تعمیرات و‌ نگهداری و بیش از 3 هزار میلیارد تومان انباشت داشته‌ایم اما امروزه توانسته‌ایم ناوگان‌های این بخش را نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت‌ راه‌آهن در پایان افزود:پس از گذشت دوره شیوع کرونا نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته بیش از 50 درصد تعداد مسافرین افزایش یافت و همچنین 22 درصد کاهش تاخیرات را شاهد هستیم و امیدواریم به لطف خدا بتوانیم عملکرد حوزه حمل‌و‌نقل را توسعه دهیم.

انتهای پیام/