شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین

جنبش جهاد اسلامی: رژیم صهیونیستی منتظر پیامدهای جنایات خود باشد

جنبش جهاد اسلامی: رژیم صهیونیستی منتظر پیامدهای جنایات خود باشد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه ای شهادت ناصر ابوحمید اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه العهد، جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه ای در ارتباط با شهادت «ناصر ابوحمید» اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: شهادت ناصر ابوحمید در نتیجه کوتاهی عامدانه در رسیدگی پزشکی و جنایت قتل تدریجی که به صورت سازمان یافته از سوی صهیونیست ها انجام می شود، رخ داد.

جنبش جهاد اسلامی با اشاره به تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی، در ادامه این بیانیه تاکید کرد: دشمن جنایتکار صهیونیستی مسئولیت کامل شهادت این اسیر فلسطینی و پیامدهای این جنایت را برعهده خواهد داشت.

این جنبش فلسطینی با تمجید از فداکاری های شهید ناصر ابوحمید که تا لحظات آخر عمرش با صهیونیست ها جنگید، مادر این شهید فلسطینی را الگوی صبر توصیف کرد.

گفتنی است، ناصر ابوحمید اسیر ۵۰ ساله فلسطینی که به سرطان مبتلا بود و وضعیت وخیمی داشت، بامداد امروز سه شنبه در بیمارستان آساو هروویه در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ به شهادت رسید. هیئت امور اسرا و آزادگان اعلام کرد که ابوحمید از اهالی اردوگاه امعری در نزدیکی رام الله، در نتیجه سیاست کوتاهی عمدی پزشکی و بی‌توجهی سازمان زندان‌های صهیونیستی که به وخامت هرچه بیشتر وضعیت او منجر شد، به شهادت رسیده است.

این اسیر فلسطینی روز گذشته در نتیجه وخامت حالش به کما رفت و به بیمارستان منتقل شد. هیئت امور اسرا و آزادگان و دیگر نهادهای حقوقی فلسطینی بارها خواستار آزادی این اسیر مبتلا به سرطان شده بودند و نسبت به شهادت او هشدار داده بودند اما با این حال رژیم صهیونیستی حاضر به آزادی وی نشد. شهید ابوحمید به ۷ مرتبه حبس ابد و ۵۰ سال حبس محکوم شده بود.