شهر خبر

ستاره‌های جا مانده اما امیدوار پرسپولیس

ستاره های جا مانده اما امیدوار پرسپولیس/ از دشمن کی‌روش تا بمب خنثی شده!

خیلی از ستاره‌های فوتبال ایران در جام جهانی غایب بودند ، اما امیدوارند تا به نوعی حضورشان را در جام ملت‌های آسیا قطعی کنند.

به گزارش مشرق، کارلوس کی روش برای جام جهانی اسامی ۲۵ بازیکن را اعلام کرد و این نفرات در قطر حضور داشتند. در کنار بازیکنانی که راهی جام جهانی شدند، هستند نفراتی که خودشان را شایسته حضور در قطر می‌دانستند ولی کی روش ترجیح داد آن‌ها را خط بزند و یا اصلا به اردوهای تیم ملی دعوت نکند. هنوز تکلیف جدایی و یا ادامه همکاری کی روش با تیم ملی مشخص نیست و کسی نمی داند که چه کسی قرار است برای رقابت های جام ملت های آسیا روی نیمکت تیم ملی بنشیند. از همین رو در یکسال باقی مانده تا شروع آن بازی ها همه بازیکنان حاضر و غایب در جام جهانی می خواهند خودشان را طوری نشان دهند که در لیست نهایی تیم ملی قرار بگیرند.پرسپولیس در جام جهانی بیشترین نماینده را داشت و نفراتی چون علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، وحید امیری و مهدی ترابی از این تیم در جام جهانی حضور داشتند.

به غیر از امیری که هیچ فرصتی برای بازی کردن پیدا نکرد، سایر نفرات توسط کی روش به کار گرفته شدند و اگر اتفاقی رخ ندهد، چه با کی روش و چه بدون او می توانند شانس زیادی برای حضور در جام ملت های آسیا داشته باشند. البته این موضوع به این معنی نیست که اگر کی روش بماند، امیری جایی در ترکیب تیم ملی نخواهد داشت. با این حال با توجه به سن و سال وحید، حضور مجدد او در تیم ملی بستگی به نمایش ها و عملکرد او با پیراهن پرسپولیس خواهد داشت. به غیر از این ۴ بازیکن که در جام جهانی حضور داشتند، در ترکیب فعلی پرسپولیس چند بازیکن هستند که جزو بازمانده های لیست تیم ملی برای جام جهانی بودند ولی همچنان امیدوار هستند تا با درخشش در تیم باشگاهی شان نظر سرمربی تیم ملی را جلب کنند و ملی پوش شوند. در این گزارش می‌خواهیم بازیکنانی که از پرسپولیس در جام جهانی غایب بودند ولی امیدوار به حضور در جام ملت‌های آسیا هستند را بررسی کنیم:

میلاد سرلک

میلاد طی ۲ سال گذشته در اکثر اردوهای تیم ملی حضور داشت و در چند بازی هم به میدان رفت. هافبک مورد علاقه اسکوچیچ موفق شده بود که نظر مثبت کی روش را هم جلب کند و حتی کارلوس وقتی که سرلک دچار مصدومیت شده بود، به شدت پیگیر وضعیت او شد تا هرچه زودتر به میادین برگردد. با وجود اینکه میلاد در اردوی آخر تیم ملی در تهران هم حضور داشت، در نهایت و در لحظه آخر خط خورد تا یکی از بزرگترین بازمانده های جام جهانی لقب بگیرد. با این حال میلاد با توجه به سن و سالی که دارد، هم می تواند به حضور در جام ملت های آسیا و هم جام جهانی آینده امیدوار باشد. البته این اتفاق زمانی رخ می دهد که سرلک بتواند کیفیت خوب خودش را حفظ کند.

ستاره های جا مانده اما امیدوار پرسپولیس/ از دشمن کی‌روش تا بمب خنثی شده!

دانیال اسماعیلی فر

بازیکن مورد علاقه گل محمدی تا اینجای فصل عالی کار کرده و خیلی‌ها فکر می‌کردند او یکی از نفرات دعوت شده به تیم ملی خواهد بود. اتفاقی که با آمدن کی روش رخ نداد و این بازیکن جایی در تفکرات این سرمربی برای جام جهانی نداشت. سرمربی پرتغالی تیم ملی تصمیم گرفت از صادق محرمی‌و رامین رضاییان در پست مدافع راست استفاده کند و این دو بازیکن را به قطر ببرد. حالا دانیال باید تلاش کند تا نظر کی روش را برای جام ملت‌های آسیا جلب کند و یکی از نفرات تیم ملی باشد.

ستاره های جا مانده اما امیدوار پرسپولیس/ از دشمن کی‌روش تا بمب خنثی شده!

سعید صادقی

بمب نقل و انتقالات فوتبال ایران در تابستان، در این فصل همان ستاره فصل قبل نبوده و انتظارات از این بازیکن خیلی بیشتر از این بوده است. با این حال صادقی در زمان اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شده بود و امیدوار بود تا با ماندن او راهی جام جهانی شود. کی روش بعد از بازگشت به تیم ملی نشان داد به این وینگر تکنیکی نیاز ندارد و به جای او مهدی ترابی را به تیم ملی دعوت کرد. صادقی اگر پیراهن تیم ملی را برای جام ملت‌های آسیا می‌خواهد، باید دوباره به همان ستاره فصل قبل تبدیل شود و در پرسپولیس بدرخشد و توانایی هایش را به رخ سرمربی تیم ملی بکشد.

ستاره های جا مانده اما امیدوار پرسپولیس/ از دشمن کی‌روش تا بمب خنثی شده!

سروش رفیعی

سروش یکی از حامیان اسکوچیچ بود و در زمان این مربی چند بار به تیم ملی دعوت شد. با توجه به مصاحبه‌های قبلی رفیعی علیه کی روش تقریبا معلوم بود که کارلوس شماره ۷ پرسپولیس را به تیم ملی دعوت نخواهد کرد و همین اتفاق هم افتاد. سروش برای حضور در جام ملت‌ها قطعا انگیزه‌های زیادی خواهد داشت ولی برای رسیدن به این هدف یا باید منتظر رفتن کی روش باشد. در صورتی که فدراسیون فوتبال با کی روش ادامه دهد، سروش که به نوعی دشمن او شده باید قید حضور در تیم ملی را بزند و بعید است او جایی در برنامه های سرمربی پرتغالی داشته باشد. شماره ۷ پرسپولیسی ها امیدوار است که سرمربی تیم ملی برای جام ملت های آسیا تغییر کند و خودش هم بتواند با عملکردش جایی در لیست تیم ملی برای خودش دست و پا کند.

ستاره های جا مانده اما امیدوار پرسپولیس/ از دشمن کی‌روش تا بمب خنثی شده!

منبع: روزنامه خبر ورزشی