آسمان این 8 استان برفی و بارانی می شود

از بارش برف و باران در ۸ استان طی روز جاری، فعالیت سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب از جمعه و افزایش آلودگی هوا در شهرهای صنعتی خبر داد.

برررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد که امروز سه‌شنبه (۲۹ آذر) در بخش‌هایی از اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز، مرکزی، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش باران و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود. بیشینه بارش امروز برای گیلان و غرب مازندران خواهد بود.

چهارشنبه(۳۰ آذر) در نواحی ذکر شده بارش پراکنده انتظار می‌رود از بعد از ظهر چهارشنبه به‌تدریج در بخش‌هایی از غرب کشور ابرناکی و بارش پیش‌بینی می‌شود و پنجشنبه (اول دی‌ماه) علاوه بر غرب در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور و ارتفاعات زاگرس مرکزی ابرناکی و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

جمعه (۲ دی‌ماه) فعالیت سامانه بارشی در نواحی غرب، جنوب غرب، مناطقی از جنوب و مرکز کشور، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی تشدید خواهد شد و در این نواحی بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

شنبه(۳ دی‌ماه) علاوه بر نواحی ذکر شده در نواحی شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور بارش ادامه خواهد داشت.

امروز در شهرهای صنعتی و پرجمعیت انباشت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نوار شمالی به‌ویژه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و چهارشنبه در شمال شرق کاهش دما رخ خواهد داد.

امروز و فردا دریای خزر و تنگه هرمز و جمعه و شنبه نیمه‌غربی خلیج فارس مواج خواهد بود.

وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده

آسمان تهران فردا (۳۰ آذر) نیمه‌ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و روز  پنجشنبه ( اول دی‌ماه ) قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.