شهرخبر

انگار با همه چیز شوخی می کنیم!

انگار با همه چیز شوخی می کنیم!

مسعود کرامتی کارگردان و بازیگر فیلم های چشم و گوش بسته، چهار راه استانبول، لاک قرمز و... که در کارنامه هنری اش عروسک گردانی و صدا پیشگی در حوزه کودک نیز دیده می شود، درباره اوضاع سینمای کودک و نوجوان صحبت کرد.

مسعود کرامتی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا ؛ در خصوص تولیدات در ژانر کودک و نوجوانان با اشاره به این که چند سالی است در زمینه کودک فعالیتی ندارد و در پاسخ به این سوال که چرا تولیدات ما در حوزه کودک و نوجوان از کیفیت بالایی برخوردار نیست و کودکان ما دیگر تولیدات داخلی را نمی پسندند گفت: در شرایطی که هر چند سال یکبار اقدامی کوچک و نه کافی در زمینه کودک انجام می شود؛ مگر کاری هست که کودکان آن را دنبال کنند و به آن علاقه مند شوند؟

این کارگردان در ادامه گفت: واقعیت این است که شرایط تولید ما در حوزه کار کودک مناسب نیست و کسانی هم که کار می کنند طفلک ها، از سر اجبار هرچه که تصویب شود و بودجه ای از طرف دولت در اختیارشان قرار گیرد را می سازند؛ با این حساب معلوم است که کاری تولید نمی شود و در واقع شکل تولید ما در سایر حوزه ها هم به همین صورت است.

گرایش کودکان به تولیدات خارجی

کرامتی دلیل این مسئله را که کودکان به آثار خارجی گرایش بیشتری دارند را در جذابیت و امکان دسترسی آسان، برای کودکان دانست و خاطر نشان کرد: ما آدم بزرگ ها هم، خودمان بیشتر تمایل به دیدن فیلم های خارجی داریم تا فیلم های ایرانی، دیگر چه برسد به بچه ها!

بازیگر فیلم «ترانه کوچک من» درباره پیشنهاد به وضعیت موجود سینمای کودک گفت: اگر بخواهیم خودمان را به آن راه بزنیم و یا باهم شوخی کنیم، می توانیم از پیشنهاد صحبت کنیم؛ درست مثل همین چیز هایی که گاهی در تلویزیون می بینیم که انگار درباره همه مسائل شوخی می کنند و گویا خیلی مسئله جدی نیست.

وی در پایان افزود: در وضعیتی که در سینمای ایران هیچ چیز سر جای خودش نیست، خیلی نمی توان پیشنهاد خاصی داشت. و این که بگوییم چه انتظاری از سینمای کودک داریم! سینمایی که در طی همه این سال هم اصولا جدی گرفته نمی شد. زمانی جشنواره کودک با ابهتی برگزار می شد که در روند کار و تولیدات این حوزه تاثیر گذار بود اما دیگر آن هم به کیفیت گذشته برگزار نمی شود.

انتهای پیام/