شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#بلاروس

بلاروس بدنبال کار با هواپیماهای حامل محموله های هسته ای است

بلاروس بدنبال کار با هواپیماهای حامل محموله های هسته ای است

لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس خاطرنشان کرد که این کشور در حال آموزش خدمه برای هواپیماهایی است که می توانند محموله هسته ای را حمل کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهور بلاروس، روز دوشنبه پس از دیدار با رئیس جمهور روسیه گفت که بلاروس مدت هاست اقدام به استقرار سامانه‌های موشکی اس -۴۰۰ و موشک‌های اسکندر روسی کرده است.

لوکاشنکو پس از دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به خبرنگاران گفت: «همانطور که شش ماه پیش رئیس جمهور روسیه وعده داده بود، امروز سامانه‌های اس -۴۰۰ و از همه مهمتر سامانه موشک‌های اسکندر به ما تحویل و ما آن را مستقر کرده ایم.»

وی از پوتین برای درک و حمایت متقابل در همه مسائل و اتخاذ تصمیمات لازم تشکر کرد.

لوکاشنکو همچنین خاطرنشان کرد که بلاروس با کمک روسیه در حال آموزش خدمه برای هواپیماهایی است که می‌توانند محموله‌های هسته‌ای را حمل کنند.

لوکاشنکو همچنین خطاب به پوتین گفت: «شما موضوع […] آموزش خدمه ما را که می‌توانند سلاح‌های ویژه و مهمات ویژه حمل کنند، مورد توجه قرار دادید. باید بگویم که ما هواپیماها را آماده کرده ایم. همانطور که معلوم شد، ما از زمان شوروی چنین هواپیماهایی داشتیم و آنها را در فدراسیون روسیه آزمایش کرده ایم. ما همراه با روس‌ها، خدمه هایی را آموزش می‌دهیم که می‌توانند هواپیماهایی را که این محموله‌های خاص را حمل می‌کنند، هدایت کنند.»

به گفته لوکاشنکو، این هواپیماها تهدیدی برای کسی نیست و همان طور که قبلاً اشاره شده بود، مینسک نگرانی‌های بزرگی در مورد تنش‌ها در اطراف کشور اتحادیه و در درجه اول در غرب دارد.

لوکاشنکو همچنین به پوتین گفت: «ما باید امنیت کشور بلاروس را تأمین کنیم. شما یک تصمیم بسیار مهم و گام مهمی در حمایت از بلاروس برداشته اید.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه با «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس در کاخ استقلال واقع در شهر مینسک دیدار و گفتگو کرد و رئیس جمهور بلاروس در این دیدار گفت: «علیرغم تحریم‌های اعمال شده علیه ما در تلاش برای تقویت روابط با روسیه هستیم. اشتباهاتی که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی رخ داد را تکرار نخواهیم کرد.»

وی در ادامه تصریح کرد: «تصمیم حیاتی در مورد انسجام نزدیک تر روسیه و بلاروس بار دیگر به تمام جهان نشان می‌دهد که فقط با یکدیگر می‌توانیم بر هر بیماری همه گیر، بحران یا تحریم غلبه کنیم.»

از سوی دیگر، در این دیدار، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه هم گفت: «بلاروس شریک ما در همه زمینه‌ها از جمله اقتصاد است. به حدود ۳۱ میلیارد دلار مبادلات تجاری میان دو کشور رسیده ایم و تا پایان سال به ۴۰ میلیارد دلار خواهیم رسید. همکاری در زمینه توسعه فناوری پیشرفته بسیار مهم است. بلاروس متحد ما به معنای واقعی کلمه است. اولویت ما توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور خواهد بود.»