شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#انگلیس#نخست وزیر#مذاکره

سوناک: غرب باید به تمرکز بر کاهش قدرت نظامی روسیه ادامه دهد

سوناک: غرب باید به تمرکز بر کاهش قدرت نظامی روسیه ادامه دهد

نخست وزیر انگلیس امروز برای مذاکره میان روسیه و اوکراین شرط تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اینتل ریپابلیک، «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس امروز دوشنبه در سخنانی تنش آفرین اعلام کرد: اروپا باید هرگونه درخواست آتش بس از سوی روسیه را تا زمانیکه مسکو نیروهایش را از منطقه عملیات نظامی خارج نکند نادیده بگیرد.

نخست وزیر انگلیس در این باره گفت: غرب باید به تمرکز بر کاهش قدرت نظامی روسیه ادامه دهد. هر گونه درخواست برای مذاکره می تواند به نیروهای روسیه اجازه دهد تا دوباره سازماندهی شوند.

«ریشی سوناک» در نشست نیروی اعزامی مشترک به سرکردگی انگلیس (JEF) در ریگا پایتخت لتونی گفت: اول باید کمک های نظامی بیشتری را که برای رفع نیازهای اوکراینی‌ ها باشد، از جمله سامانه‌ های دفاع هوایی بیشتر، توپخانه و خودروهای زرهی بیشتر ارسال کنیم. دوم اینکه باید به روشنی نشان دهیم که هر درخواست یکجانبه برای آتش‌ بس از سوی روسیه در شرایط کنونی کاملاً بی‌ معنا است.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌ گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر جنایت های نیروهای اوکراینی آغاز شده است.

از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، آمریکا و متحدان غربی این کشور، میلیاردها دلار کمک امنیتی و نظامی برای کی یف فراهم کرده‌ اند که ارزش آن حدود ۴۰ میلیارد دلار برآورد شده و می‌ توان آن را با کل بودجه دفاعی سالانه فرانسه مقایسه کرد. اقدامی که موجب شده خود این کشورها برای رفع نیازهای نظامی خود با مشکلاتی مواجه شوند.