شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت#مقاومت#دستگاه#برابر#مجوز#الکترونیکی

مقاومت ۴ دستگاه برابر مجوز الکترونیکی

مقاومت ۴ دستگاه برابر مجوز الکترونیکی

فردای اقتصاد: سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور، وزارت دفاع و کانون وکلای دادگستری دستگاه هایی هستند که هنوزبر خلاف قانون، شرایط صدور مجوزهایشان را تحویل نداده و به درگاه ملی مجوزها نپیوسته‌اند.

بر اساس گزارش وزارت اقتصاد، از ۶ فروردین ماه سال جاری تا ۱۷آذرماه امسال، تعداد ۵۱۶هزار و ۹۵۲درخواست برای صدور مجوز به دستگاه‌های مختلف، ارائه شده، که از این میزان ۱۵۹هزار و ۱۷۰مجوز صادر و ۱۹۷هزار و ۱۷۱درخواست برای صدور رد شده است. بر اساس آمار، از کل تعداد درخواست‌های ارائه شده، ۲۴هزار و ۹۶۱درخواست برای اخذ مجوز انصراف داده‌اند. همچنین، ۵هزار و ۹۳۶مجوز در صف صدور و ۱۳۵هزار و ۶۴۹درخواست هم در انتظار بررسی هستند.

به طور کلی، بر اساس این آمار، ۱۲۷هزار و ۱۶۰مجوز با تاخیر در بررسی مواجه هستند که درصد کل تاخیر بررسی‌ها به کل درخواست‌ها ۲۴.۹ درصد است.

سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور، وزارت دفاع و کانون وکلای دادگستری دستگاه هایی هستند که هنوز بر خلاف قانون، شرایط صدور مجوزهایشان را تحویل نداده و به درگاه ملی مجوزها نپیوسته اند.

در بین دستگاه‌های صادر کننده مجوز، وزارت تعاون با ۲۴۱ هزار و ۴۶۲ مورد بیشترین میزان درخواست برای صدور مجوز را داشته است که از این تعداد ۹۵ هزار و ۹۹۱ درخواست صادر، ۱۳۶ هزار و ۳۵۵ هم  رد شده است. همچنین از این تعداد ۳ هزار و ۱۳۰ متقاضی برای دریافت مجوز انصراف داده اند. همچنین، ۴ مجوز در صف صدور و ۵ هزار و ۹۸۶ درخواست در صف بررسی و ۵ هزار و ۸۶۵ درخواست هم با تاخیر در صدور مواجه هستند.

بر اساس این گزارش، معاونت علمی ریاست جمهوری در این بازه زمانی ۲۸درخواست برای صدور مجوز داشته که هیچ مجوزی در این دوره صادر نشده و ۲۷ مجوز نیز رد شده است. این معاونت در این دوره زمانی یک مجوز در صف بررسی دارد.

همچنین، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش مشاغل خانگی،۴۰ هزار و ۵۴۵ درخواست صدور مجوز داشته که از این تعداد، ۴ هزار و ۴۳۱ مجوز صادر شده است. همچنین ۱۲ مجوز رد، ۴ هزار و ۷۵۳ درخواست انصراف، ۶۹۹ درخواست در صف صدور و ۳۱ هزار و ۳۴۹ درخواست در صف بررسی است.