شهر خبر

وزیر حقوق بشر یمن:

آمریکا و انگلیس مانع از محاکمه جنایتکاران می شوند

آمریکا و انگلیس مانع از محاکمه جنایتکاران می شوند

وزیر حقوق بشر یمن با تاکید بر اینکه آمریکا و انگلیس مانع از محاکمه جنایتکاران می شوند، افزود: پرونده های ما برای ارائه به دیوان کیفری بین المللی آماده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «علی الدیلمی» وزیر حقوق بشر یمن با تاکید بر اینکه آمریکا و انگلیس مانع از محاکمه جنایتکاران می شوند، افزود: پرونده های ما برای ارائه به دیوان کیفری بین المللی آماده است و مشکل اصلی حمایت آمریکا از جنایتکاران است.

وی افزود: جامعه بین الملل و شورای امنیت سازمان ملل در موضوع حقوق بشر در یمن مانع تراشی می کنند و به دنبال تجارت با خون شهروندان یمنی هستند و مانع از رسواسازی جنایت های ائتلاف متجاوز سعودی می شوند.

وزیر حقوق بشر یمن تاکید کرد: بیش از ۱۷۰ نهاد عربی و بین المللی با صدور بیانیه ای خواستار محاکمه کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی به خاطر جنایت هایشان در یمن شدند.

این در حالی است که پیش از این نهاد حقوقی «انتصاف» که در زمینه حقوق زنان و کودکان یمنی فعال است، گزارش جدیدی از جنایات ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی به رهبری آمریکا منتشر کرد که بر اساس این گزارش بیش از ۸ هزار کودک قربانی این جنگ شده اند.

گفتنی است عربستان سعودی ار فروردین ۱۳۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد. برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تأسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.