شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

در نشست کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب ایران اسلامی مطرح شد؛

تدوین آئین نامه بهره وری از قاریان میهمان در اعتاب مقدسه

تدوین آئین نامه بهره وری از قاریان میهمان در اعتاب مقدسه

چهل و نهمین نشست کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب ایران اسلامی، به میزبانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، چهل و نهمین نشست کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب ایران اسلامی، به میزبانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.

این نشست با حضور تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) حجت الاسلام قاضی عسکر، معاون جدید امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حجت الاسلام عرفاتی، نمایندگان آستان قدس رضوی، آستان حضرت فاطمه معصومه (س)، حرم حضرت شاهچراغ (ع)، سازمان اوقاف و امور خیریه، مسجد مقدس جمکران و بعثه مقام معظم رهبری به میزبانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.

در این جلسه عباس سلیمی، رئیس کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب ایران اسلامی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های ۵ ساله این کارگروه به معرفی اعضا و موضوعات مطرح شده در ۴۹ نشست سپری شده پرداخت.

در ادامه تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های این کارگروه، نسبت به ادامه، توسعه و گسترش فعالیت‌ها و تعامل با اعتاب خارج از کشور تأکید کرده و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای نشر معارف قرآنی در مدارس، دانشگاه‌ها و همچنین روستاهای اطراف را خواستار شد.

در این نشست رئیس مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی به ارائه گزارشی در خصوص فاز سوم طرح «من قرآن را دوست دارم» و طرح «آموزش مفاهیم قرآنی با محوریت تفسیر قطره‌ای استاد قرائتی» پرداخته و خواستار جذب مربیان و اساتید خبره در این خصوص شد.

بحث و بررسی در مورد فاز دوم طرح من قرآن را دوست دارم با موضوع تصحیح قرائت نماز، مذاکره با نهادها و مؤسسات فرهنگی فعال در زمینه کودک و نوجوان، تدوین آئین نامه بهره وری از قاریان میهمان در اعتاب مقدسه و فراخوان عتبه مقدسه حسینیه در خصوص برگزاری نمایشگاه یوم القرآن العالمی در بین الحرمین کربلای معلی از موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

گفتنی است، پنجاهمین نشست کارگروه قرآنی و فرهنگی عتبات ایران اسلامی بهمن ماه سالجاری به میزبانی مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.