فیلم گفتگو با دزدان 2 چمدان طلا و دلار از برج الیه تهران ! / مهریه زنم دزدم کرد !
حجم ویدیو: 71.56M | مدت زمان ویدیو: 00:03:00

به گزارش رکنا، نگهبان یکی از مجتمع های مسکونی بزرگ  تهران در محله الهیه با نقشه قبلی که برای سرقت  از منزل یکی از اهالی ساختمان برنامه ریزی کرده بود  در عرض 2 ساعت به دام پلیس  افتاد. متهم این پرونده درباره انگیزه اش برای این سرقت گفت: سرقت مسلحانه را با کلت کمری انجام دادم و 3 همدست داشتم.

وی گفت: در یکی از شب های آذرماه با گروگانگیری نگهبان ساختمان ، وارد خانه شدیم و گاوصندوق صاحبخانه را دزدیدیم.

متهم درمورد انگیزه اش برای سرقت مسلحانه گفت: بدهی مهریه داشتم و مجبور به این کار شدم، من اولین بار است که سرقت کردم و طی 2 ساعت هم دستگیر شدم، برای شخصی که به منزل او دستبرد زدم کار می کردم و 2سال قبل آشنایی کامل با او داشتم.

او گفت: نمی خواستم به خاطر مهریه به زندان بروم، مجبور به سرقت شدم.

سرهنگ مجتبی نثاری معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران  درتوضیح بیشتر این پرونده و نحوه دستگیری سارقان گفت: 23 آذرماه حوالی ساعت 16:30 دقیقه بعداظهر خبر رسید که در طبقه هشتم یک ساختمان مسکونی در الهیه به شیوه مسلحانه سرقت شده است، آنها با بستن دست و پای نگهبان ساختمان  وارد مجتمع  شدند و نزدیک 20 میلیارد اموال شامل طلاجات ، زیورآلات و ارزهای خارجی از منزل یکی  از اهالی ساختمان سرقت شده است.

سرهنگ نثاری ادامه داد: با انجام عملیات ضربتی و پلیسی همکارانم در پلیس اگاهی تهران در بخش جرایم جنایی، توانستیم رد این سارقان را در یکی از محله های جنوب تهران حوالی یاخچی آباد بزنیم و قبل از اینکه موفق شوند از چنگال پلیس فرار کنند و اموال تقسیم شوند و همه اعضای باند دستگیر شدند، این باند شامل 3 مرد و 2 زن می شود.

این مقام ارشد انتظامی گفت: پس از انجام عملیات و دستگیری اعضای باند، تمام اموال عینا به مال باخته بازگردانده شد.

سرهنگ نثاری گفت: این افراد سابقه سرقت نداشتند اما سابقه درگیری ، نزاع و حضور در گروه های اشرار را داشتند.

وی در رابطه با ارتباط این افراد با اهالی ساختمان گفت: چندین سال قبل در یکی از این برج ها یکی از اعضای باند نگهبان بوده و بعد از مدتی به علت رفتار ناپسند توسط  هیات مدیره ساختمان اخراج می شوند.