شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جام جهانی#پدیده#قطر

ابراهیم تقی‌پور: میزبانی قطر یک کلاس درس است/ مراکش پدیده جام جهانی بود

ابراهیم تقی‌پور: میزبانی قطر یک کلاس درس است/ مراکش پدیده جام جهانی بود

مدافع اسبق تیم‌های استقلال و پرسپولیس درباره جام جهانی 2022 قطر صحبت کرد.

ابراهیم تقی‌پور، پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص جام جهانی قطر اظهار داشت: به نظرم امسال پدیده و بهترین تیم جام مراکش بود. تیمی بسیار خوب که فوتبال را با تمام وجود بازی می‌کرد و از لحاظ تاکتیکی هم مشکلی نداشت. از سبک بازی آن‌ها لذت بردم و آن‌ها را پدیده اصلی جام می‌دانم که در نهایت هم رتبه خوبی کسب کردند.

وی افزود: این دوره از جام جهانی نشان داد فوتبال در این سال‌ها پیشرفت کرده و شاهد بروزرسانی تاکتیک‌ها و سیستم‌ها هستیم. البته باید این مساله را بیان کنم که جای چند تیم خالی بود. مهم‌ترین آن تیم‌ها هم ایتالیا است. دوست داشتم ایتالیا هم در جام حضور پیدا می‌کرد.

آیا فرانسه و آرژانتین در این دوره با شایستگی به فینال رسیدند؟ پاسخ تقی‌پور اینگونه بود: هم فرانسه و هم آرژانتین به شایستگی به فینال رسیدند. از قبل از برگزاری جام هم خودم پیش‌بینی می کردم که این تیم بتواند به مراحل پایانی و فینال برسد. آرژانتین را هم خیلی‌ها حدس می‌زدند به فینال برسد. خیلی‌ها هم تصور می‌کردند برزیل می‌تواند به فینال برسد که البته این اتفاق رخ نداد.

تقی‌پور در مورد میزبانی بازی‌ها عنوان کرد: میزبانی قطر یک درس مهم برای ما داشت که چرا وقتی آن‌ها می‌توانند جام جهانی برگزار می‌کنند ما نتوانیم؟ اصلا چرا ما نباید جام ملت‌ها را میزبانی کنیم؟ ما ورزشگاه‌های خوبی داریم و باید تلاش کنیم میزبانی به دست آوریم.

وی ادامه داد: خودم تیم ملی برزیل را دوست داشتم که نتوانست به فینال برسد اما همیشه طرفدار آن هستم. انتخاب ستاره؟ چندین بازیکن درخشش آن‌چنانی داشتند. از مسی و امباپه گرفته تا اشرف حکیمی و حکیم زیاش. همه خوب بودند و نمی‌توان یک نفر را به عنوان ستاره انتخاب کرد.

پیشکسوت فوتبال درباره عملکرد ایران در جام گفت: حالا می‌توانم بگویم حضور کی‌روش اشتباه بود. به هر حال روند کی‌روش آن‌چنان در سال‌های حضورش درخشان نبود و برخی دوست داشتند او به هر نحوی شده در جام جهانی روی نیمکت باشد. به نظرم امیر قلعه‌ نویی، علی دایی و یحیی گل محمدی می توانستند بهتر از کی‌روش نتیجه بگیرند.

606

تقی‌پور در پایان گفت: در حال حاضر با توجه به رویکرد باشگاه‌ها و مدیران اگر به سراغ مربی درجه یک خارجی برویم بهتر است. مربی که رزومه داشته باشد و بتوانیم حسابی از دانشش استفاده کنیم. به نظرم با چنین مربی می‌توانیم در جام ملت‌ها موفق ظاهر شویم.

انتهای پیام/