شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#جام جهانی#مسی#آرژانتین#بدهی#قطر#فرانسه

بدهی تاریخی فوتبال با مسی تسویه شد | نابغه آرژانتین را قهرمان جام جهانی کرد!

یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷

آرژانتین در یک بازی سخت و جداب موفق شد با شکست فرانسه قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شود/

آرژانتین

به گزارش همشهری آنلاین فینال جام جهانی ۲۰۲۲ میان دو تیم فرانسه و ارژانتین برگزار شد که در این دیدار یاران مسی این دیدار با هجومی شروع کردند و با پرس از بالا به دنبال رسیدن به گل زودهنگام بودند. آنها با این روش اجازه بازیسازی به فرانسه را هم ندادند و به گونه ای حریف را تحت فشار قرار دادند که نفس خروس ها در همان دقایق ابتدایی بند آمد و نتوانستند نفس بکشند.

گلزنی مسی در شب رکوردشکنی

در دقیقه ۲۱ این دیدار امباپه درون محوطه جریمه دی ماریا را سرنگون کرد تا یک ضربه پنالتی برای آرژانتین اعلام شود. این ضربه را مسی در دقیقه ۲۳ به گل اول بازی تبدیل کرد تا راه راه پوشان آمریکای جنوبی تیم برتر میدان شوند. مسی در حالی در این بازی هم گلزنی کرد که او با ۲۶ بازی رکورددار تاریخ جام جهانی شد.

غافلگیری فرانسوی ها با ضدحمله برق آسا

در ادامه و در حالی که فرانسوی ها در تلاش بودند تا گل خورده را جبران کنند، لیونل مسی بازهم پایه گذار یک حمله شد و این بار توپ ارسالی برای دی ماریا درون محوطه جریمه فرصت باز کردن دروازه را در اختیار این بازیکن قرار داد تا ضربه دقیق او به گل دوم آرژانتین در دقیقه ۳۶ تبدیل شود.

دشان که بازی را از دست رفته دیده بود و دروازه تیمش دو بار باز شده بود، دست به تعویض زد و در دقیقه ۴۱ دمبله و اولیویه ژیرو را از زمین بیرون کشید. دو تعویضی که شرایط را در ادامه به سود فرانسوی ها کرد اما در نهایت نیمه اول با همان نتیجه ۲ بر صفر به پایان رسید.

در نیمه دوم یاران مسی برای آنکه بتوانند از دو گل زده خود مراقبت کنند از همان دقایق ابتدایی نیمه دوم تیم فرانسه را تحت فشار قرار دادند تا نتوانند حملات پرتعداد را روی دروازه شان پی ریزی کنند. با این حال فرانسه تلاش کرد این حربه را خنثی کند و دروازه حریف را به خطر بیندازد.

بازی تا دقایقی که دیماریا در زمین بود کاملا به سود آرژانتین پیگیری می شد تا اینکه اسکالونی در یک تعویض عجیب این بازیکن را بیرون کشید تا حملات فرانسوی ها شدت بگیرد.

طوفان دو دقیقه ای امباپه

در دقیقه ۸۰ فرانسه که کمتر به محوطه جریمه حریف نزدیک شده بود صاحب یک ضد حمله خوب شد که مدافع آرژانتین مرتکب خطای پنالتی شد و کیلیان امباپه این ضربه را به گل تبدیل کرد تا هیجان این دیدار به اوج برسد.

کیلیان امباپه که تا دقایق پایانی فروغ لازم را نداشت، در ۱۰ دقیقه آخر آتش به پا کرد. او دقیقه ۸۲ با شوتی تماشایی دروازه حریف را برای بار دوم باز کرد تا خودش به تنهایی بهترین گلزن جام بیست و دوم قرار بگیرد و ۷ گله شود. با این گل جدال دقایق پایانی بازی جذاب و تماشایی شد.

بعد از این گل آرژانتینی ها به شدت به لحاظ روحی تضعیف شدند اما با این حال روی یک حرکت ترکیبی در دقایق پایانی ۹۰ دقیقه می توانستند به گل برسند که شوت تماشایی مسی را لوریس به زیبایی مهار کرد.

در نهایت بازی جذاب دو تیم به وقت های اضافه رفت.

دبل مسی برای رسیدن به جام

در وقت دوم و شرایطی که فرانسه برای رسیدن به گل برتری تلاش می کرد این آرژانتین بود که در یک ضد حمله برق آسا وارد محوطه جریمه حریف شد و در حالی که هوگو لوریس شوت اول را برگرداند این مسی بود که با حضور به موقع و ضربه تمام کننده گل سوم آرژانتین را به ثمر رساند.

تاریخسازی امباپه در جام جهانی

در حالی که تصور می شد آرژانتین پیروز فینال جام جهانی خواهد بود داور بازی به سود فرانسوی ها روی خطای هند در دقیقه ۱۱۵ اعلام پنالتی کرد تا امباپه این بار بر خلاف جهت مارتینز توپ را به تور دروازه آرژانتین بچسباند. ستاره فرانسوی ها با این گل به دومین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در فینال جام جهانی هت تریک کرده است. در نهایت بازی با همان نتیجه ۳ بر ۳ به به پایان رسید تا قهرمان در ضربات پنالتی مشهص شود.