شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##ناتو#مرز#صربستان#کوزوو#مستقر

ناتو در مرز صربستان و کوزوو مستقر شد

ناتو در مرز صربستان و کوزوو مستقر شد

با برپایی تجمع صرب ها در نزدیکی مرز با کوزوو، نیروهای فرماندهی ناتو در کوزوو در مرز میان دو طرف  مستقر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نیروهای حافظ صلح ناتو مستقر در کوزوو به دنبال تشدید تنش ها میان این کشور و صربستان، حضور نظامی خود را در نقاط مرزی افزایش دادند.

رسانه های محلی روز یکشنبه در گزارشی اعلام کردند که ماموریت حافظ صلح ناتو در کوزوو (KFOR) به دلیل تجمع گسترده شماری از صرب ها در نزدیکی مرز صربستان و کوزوو، امنیت گذرگاه مرزی تعطیل شده یارینجه واقع در مرز صربستان و کوزوو را بیشتر کردند.

بنا به اعلام رسانه های محلی، جمعیت حدودا صد نفری حوالی ساعت یک بعد از ظهر، با حمل پرچم‌هایی در نزدیکی ایست بازرسی غیرفعال در شهر مرزی راسکا صربستان تجمع کردند.

برگزارکنندگان این تجمع تلاش کردند تا به کمک رسانه های اجتماعی از صرب های ساکن در صربستان، مونته نگرو و جمهوری صربسکا از بوسنی و هرزگوین را به شرکت در این تجمع ترغیب کنند. حاضران در این تجمع مرزی شعار «هرگز مرزی وجود نخواهد داشت، کوزوو صربستان است» سر می دادند.

به گفته رسانه های محلی، نیروهای ناتو واقع در کوززو از یکشنبه حضور خود را در این منطقه افزایش دادند.

تلویزیون صربستان روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که مقامات بلگراد درخواستی را به فرماندهی نیروی ناتو در کوزوو (KFOR) ارائه کردند که بر مبنای آن معرفی یک گروه محدود از ارتش و نیروی پلیس صربستان به کوزوو و متوهیا مورد درخواست بوده است.

به گزارش این رسانه صربستان، دولت صربستان،در بحبوحه تشدید تنش ها در کوزوو، درخواست بازگرداندن ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ پرسنل نیروهای امنیتی صرب به خاک کوزوو و متوهیا را به استناد قطعنامه ۱۲۴۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد به فرماندهی نیروهای ناتو در کوزوو ارسال کرده است.