شهر خبر

اعلام آمادگی عراقی ها برای کمک‌ به کاهش هزینه سفر زائران/ دفترچه عبور گمرکی صادر می شود

دولت عراق آمادگی‌خود را برای هرگونه همکاری در راستای کاهش هزینه زائران و تسهیل در تردد زمینی میان ایران و عراق اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدحسین صوفی مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر کشور عراق در ایران و همچنین عمر حمید علی دبیرکل کلوپ اتومبیلرانی عراق دیدار و گفت و‌گو‌ کرد.

صوفی در این دیدار با اشاره به وظایف قانونی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در صدور اسناد و مدارک رانندگی بین المللی، در خصوص پیگیری های بین المللی کانون در برقراری سیستم کارنه دو پاساژ و موضوع استفاده از دفترچه عبور گمرکی به منظور ایجاد سهولت و کاهش هزینه های عبور و مرور زائران و مسافران ایرانی و عراقی صحبت کرد.

سفیر عراق در ایران نیز با قدردانی از زحمات و پیگیری های کانون در مجامع بین المللی برای برقراری مجدد سیستم جهانی کارنه دو پاساژ پس از سال ها ایجاد محدودیت به واسطه جنگ و ناآرامی در عراق، از آمادگی و عزم کامل دولت عراق برای همکاری در صدور دفترچه عبور گمرکی بین مسافران ایرانی و عراقی خبر داد.

همکاری در برگزاری نمایشگاه های گردشگری مشترک، اجرای رالی تورهای خانوادگی گردشگری، حضور متقابل در نمایشگاه های تخصصی گردشگری و صنایع دستی دو کشور و جذب و سازماندهی گردشگران ایرانی و عراقی با اولویت گردشگری سلامت از مهم ترین موضوعاتی بود که دو طرف با تأکید بر آن، نظرات و پیشنهادات خود را در راستای هم افزایی و تقویت همکاری های فی مابین مطرح کردند.

انتهای پیام/