شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#قیمت#دلار#مجموعه#میلیون دلار

مجموعهNFT ترامپ ۴.۵ میلیون دلار فروش رفت

خریداران یک شانس برای خوردن شام با ترامپ را دارند
مجموعهNFT ترامپ ۴.۵ میلیون دلار فروش رفت

فردای اقتصاد: نخستین مجموعه NFT از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، در کمتر از ۲۴ ساعت پس از عرضه فروخته شد و ۴.۵ میلیون دلار سود بادآورده را نصیب سازندگان آن کرد.

توکن غیر قابل معاوضه یا NFT نوعی حق مالکیت معنوی یک اثر دیجیتالی است که طی سالهای اخیر با رشد بلاکچین به یک بازار معاملاتی تبدیل شده است. فروشندگان و خریداران یک ان اف تی همانند خرید و فروش یک اثر هنری قادر به معامله آنها هستند.

فروش ۴۵ هزار قطعه NFT ترامپ در یک روز

خود ترامپ در انتشار و بازاریابی این ان اف تی ‌ها نقش بارزی داشت هرچند آنها را خودش ایجاد نکرده بود. رییس جمهور سابق آمریکا روز پنجشنبه در یک اعلامیه تبلیغاتی گسترده "کارت‌های معاملات دیجیتال ترامپ" را منتشر کرده بود.

ترامپ هرچند بارها مخالفت خود را در مورد رمزارزها مطرح کرده است اما به نظر می‌رسد در مورد NFTهای خود بسیار مشتاق است و تبلیغات زیادی را در این جهت انجام داده است. ویدیوی تبلیغاتی مربوطه، با تصویری متحرک از ترامپ آغاز می‌شود که لباسی ابرقهرمانی پوشیده است و پرتوهای لیزر را از چشمانش پرتاب می‌کند. 

نخستین مجموعه ان‌اف‌تی‌های دونالد ترامپ ۴.۵ میلیون دلار فروش رفت
قیمت پایه هر کدام از ان اف تی‌های ترامپ ۹۹ دلار بود

ترامپ که اخیراً خود را نامزد ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ اعلام کرده است، در این ویدئو می‌گوید: "این دونالد ترامپ است، امیدوارم رئیس‌جمهوری مورد علاقه شما در تمام دوران باشم، بهتر از لینکلن، بهتر از (جرج)‌ واشنگتن."

خریداران توکن‌های غیرقابل معاوضه ترامپ، مالکیت یک نسخه دیجیتالی خاص از تصویر را به‌دست می‌آورند. با این حال، مانند بسیاری از آثار دیجیتالی، تصاویر به راحتی کپی می‌شوند و می‌توانند توسط هر کسی، نه فقط خریدار NFT، نمایش داده شوند. این مجموعه شامل 45 هزار کارت معاملاتی است که قیمت پایه آنها ۹۹ دلار بوده است.

NFT‌های ۹۹ دلاری که ترامپ آنها را «مربوط به زندگی و حرفه من» توصیف می‌کند، به صورت دیجیتالی رئیس‌جمهوری سابق را به عنوان یک فضانورد، راننده ماشین مسابقه، گاوچران و ابرقهرمان نشان می‌دهد. به گفته collectTrumpCards.com وب‌سایتی که توکن‌ها را فهرست می‌کند، برخی از طرح‌ها منحصربه‌فرد هستند، در حالی که از برخی دیگر  ۲۰ نسخه برای فروش وجود دارد.

شام با ترامپ در ازای خرید NFT

رئیس‌جمهوری سابق در ویدئوی تبلیغاتی می‌گوید: هر کارت یک شانس برای بردن جوایز شگفت‌انگیز مانند شام با من دارد.

به گزارش CollectTrumpCards.com، سایر جوایز پیشنهادی شامل تماس تلفنی یا تماس زوم با ترامپ، گردش گلف، و یک ساعت کوکتل در Mar-a-Lago و شام در میامی است. همچنین ذکر شده است که خرید حداقل ۴۵ NFT همچنین به دارنده آن حق می‌دهد "بلیط تضمینی برای شرکت در شام جشن با ترامپ در جنوب فلوریدا" دریافت کند.

نخستین مجموعه ان‌اف‌تی‌های دونالد ترامپ ۴.۵ میلیون دلار فروش رفت
به خریداران ان اف تی‌های ترامپ به قید قرعه جوایزی چون تماس تلفنی، گردش گلف و شام با او در میامی تعلق می‌گیرد

به گفته این سایت، ۴۵۰۰۰ NFT تا صبح جمعه فروخته شده است. هر کدام ۹۹ دلار عواید به ۴.۴۶ میلیون دلار می‌رسد. این کارت‌ها اکنون در OpenSea، یک بازار NFT، با قیمت‌هایی که از ۱۲۰۰ دلار شروع می‌شود، معامله می‌شوند. خالق کلکسیون، هنرمند کلارک میچل، ۱۰ درصد از فروش بعدی را دریافت خواهد کرد.

سازندگان NFT ترامپ

مشخص نیست که آیا رئیس‌جمهوری سابق از این فروش سود مالی خواهد داشت یا خیر. این کارت‌ها متعلق به شرکتی به نام NFT INT LLC هستند که آدرس پستی آن به فروشگاه UPS در پارک سیتی، یوتا می‌رسد.

CollectTrumpCards.com اشاره می‌کند که NFT‌ها به کمپین ریاست جمهوری ترامپ در سال ۲۰۲۴ متصل نیستند. این کارت‌های تجاری سیاسی نیستند و هیچ ارتباطی با هیچ کمپین سیاسی ندارند

استیو بنن، مشاور سابق ترامپ در برنامه خود با عنوان «اتاق جنگ» گفت: مجموعه NFT بسیاری را غافلگیر کرد و حتی برخی از حامیان ترامپ آن را مورد تمسخر قرار دادند. او گفت که دستیاران و افراد روابط عمومی که مجموعه NFT را تشویق کردند "امروز باید اخراج شوند."

Anthime Gionet، شخصیت راست افراطی معروف به "Baked Alaska" و که برای نقشش در حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده با محکومیت روبه‌رو است، در توییتی نوشت: "باورم نمی‌شود که به خاطر یک فروشنده NFT به زندان بروم. "

او در توییت دیگری گفت: "من می‌خواستم دوباره آمریکا را عالی کنم، اما تنها چیزی که به‌دست آوردم این NFT بی‌ارزش بود." Gionet پنج سال پیش به دلیل "رفتار نفرت انگیز" از توییتر محروم شد اما اخیراً حساب کاربری خود را بازگرداند.