شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#سوخت#کشتی#نفت#آتش#آتش بس

سخنگوی شرکت نفت یمن:

توقیف کشتی های سوخت یمن، دزدی دریایی است

 توقیف کشتی های سوخت یمن، دزدی دریایی است

سخنگوی شرکت نفت یمن گفت که توقیف کشتی های سوخت این کشور در ادامه دزدی دریایی است که حتی در دوران آتش بس نیز متوقف نشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به از نقل المسیره، «عصام المتوکل» سخنگوی شرکت نفت یمن با بیان اینکه توقیف کشتی های سوخت این کشور در ادامه دزدی دریایی است که حتی در دوران آتش بس نیز متوقف نشد، افزود: سازمان ملل سرپوش لازم را برای این دزدی دریایی فراهم می کند.

وی افزود: توقیف کشتی های سوخت باعث تحمیل جریمه های سنگین به این کشتی های می شود و این مسئله بر شهروندان یمنی تاثیرگذار است، چرا که زیر ساخت های یمن اجازه ذخیره مقادیر کافی سوخت را نمی دهد.

سخنگوی شرکت نفت یمن ادامه داد: ما خواهان ورود کشتی های حامل سوخت و مشتقات نفتی هستیم و ائتلاف متجاوز و سازمان ملل مسئول تداوم دزدی دریایی و پیامدهای آن هستند و ما از سازمان ملل می خواهیم که به عنوان یک نهاد بی طرف در قبال این دزدی دریایی وارد عمل شود.

این در حالی است که ائتلاف متجاوز سعودی در ادامه دزدی دریایی، روز گذشته نیز یک فروند کشتی حامل سوخت یمنی را توقیف کرد و شماری کشتی های توقیفی به ۵ فروند رسید.

لازم به ذکر است که شرکت نفت یمن پیش از این سازمان ملل متحد را شریک ائتلاف متجاوز سعودی در دزدی دریایی علیه کشتی‌های سوخت اعلام کرده بود که کشتی‌ها را به سمت نقطه توقیف و محل دزدی دریایی ائتلاف متجاوز روانه می‌کند.

توقیف کشتی‌های یمنی در شرایطی است که پیش از این، «مهدی المشاط»، رئیس شورای عالی سیاسی یمن اقدامات کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی به رهبری آمریکا مبنی بر توقیف کشتی‌های حامل سوخت یمن را محکوم کرده و گفته بود: اقدامات کشورهای عضو ائتلاف سعودی مبنی بر توقیف کشتی‌های حامل سوخت را با وجود بازرسی از این کشتی‌ها و صدور مجوزهای سازمان ملل، محکوم می‌کنیم.