شهر خبر

واکنش چارچوب هماهنگی به انفجار کرکوک؛ «حشد شعبی» تنها راه حل است

واکنش چارچوب هماهنگی به انفجار کرکوک؛ «حشد شعبی» تنها راه حل است

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق، بمب گذاری خونین تروریستی در منطقه الریاض کرکوک را «فاجعه و مصیبتی دیگر در صحنه امنیتی» این کشور توصیف کرد که باید با جدیت به آن پرداخته شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، یکی از اعضای ارشد چارچوب هماهنگی شیعیان عراق، بمب گذاری خونین در منطقه الریاض کرکوک را «فاجعه عراق» و «مصیبتی دیگر در صحنه امنیتی» این کشور توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، «علی الفتلاوی» بمب گذاری تروریستی که کاروان نیروهای امنیتی را در حومه منطقه الریاض در کرکوک هدف قرار داد و منجر به شهید و مجروح شدن شماری از نیروهای پلیس عراق شد، فاجعه برای عراق و مصیبتی دیگر در صحنه امنیتی این کشور توصیف کرد که باید با جدیت به آن توجه کرد.

وی افزود: ضعف عملکرد امنیتی، تأخیر در از بین بردن مخفیگاه‌های تروریست‌های داعش و وجود شکاف امنیتی بین مناطق از جمله دلایل رخ داده در منطقه ریاض است.

الفتلاوی همچنین بر لزوم بازنگری در استقرار نیروهای امنیتی و چراغ سبز نشان دادن به حشد شعبی برای خاتمه دادن به پرونده شکاف امنیتی و پشتیبانی از سایر یگان‌های نظامی تأکید کرد.

این عضو ارشد چارچوب هماهنگی تصریح کرد: فرمانده کل نیروهای مسلح باید با مشت آهنین با بقایای داعش برخورد کند چرا که خطر آنها افزایش یافته است و چندین منطقه را هدف قرار داده‌اند که چندین شهید و زخمی برجای گذاشته است.

وی در پایان گفت: حمله خونین منطقه الریاض کرکوک، بازتاب‌های جدی در صحنه امنیت عمومی دارد و باید تمام تصمیمات لازم برای شکست تروریسم در همه مناطق اتخاذ شود.

گفتنی است که منابع امنیتی عراق امروز یکشنبه گزارش دادند که ۱۲ نیروی پلیس فدرال از جمله یک افسر در انفجاری تروریستی که گشتی نظامی آنها را در جنوب غربی استان کرکوک هدف قرار داد، به شهادت رسیدند.