شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین

اعتراف مشاور زلنسکی به تلاش نافرجام برای ترور ژنرال ارشد روسیه

اعتراف مشاور زلنسکی به تلاش نافرجام برای ترور ژنرال ارشد روسیه

ایسنا نوشت: مشاور ارشد رئیس‌جمهوری اوکراین تایید کرد که نیروهای کی‌یف تلاش کردند تا والری گراسیموف، رئیس ستاد کل روسیه را در جریان سفرش به خطوط مقدم در اوکراین به قتل برسانند.

به نقل از راشا تودی، الکسی آرستویچ، مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین امروز (یکشنبه) در مصاحبه‌ای که از یوتیوب پخش شد، اذعان کرد: «بگذارید از یک راز وحشتناکی پرده برداریم. گراسیموف در ایزیوم بود و ما با هدف گرفتن او دستور حمله دادیم.»

آرستویچ در ادامه تایید کرد، کی‌یف به قسمت‌هایی که گراسیموف در حال بازدید بود، حمله کرد اما این ژنرال روسی پیش از شروع بمباران، منطقه مورد نظر را ترک کرده بود.

مسکو هرگز رسما تایید نکرده است که والری گراسیموف در ماه آوریل به اوکراین سفر کرده است. به گفته وزارت دفاع روسیه، این ژنرال ارشد روسی فقط اوایل ماه ژوئیه ملاقاتی با سربازان کشورش در خطوط مقدم داشت.

پیشتر روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به این موضوع اشاره کرد که مقامات در واشنگتن از برنامه سفر والری گراسیموف مطلع شده بودند و سعی داشتند با اوکراینی‌ها تماس بگیرند و از آن‌ها بخواهند که حمله به ژنرال روسی را متوقف کنند.

ایالات متحده از برنامه‌های ادعایی گراسیموف برای بازدید از خطوط مقدم در اواخر آوریل در بحبوحه درگیری بین مسکو و کی‌یف مطلع شد. مقامات آمریکایی پس از آن تصمیم گرفتند اطلاعات را از اوکراین مخفی کنند زیرا ممکن بود کی‌یف از آن برای تلاش برای کشتن ژنرال استفاده کند و به طور بالقوه باعث درگیری بین ایالات متحده و روسیه شود.

والری گراسیموف روز جمعه در جلسه‌ای در کنار سایر مقامات ارشد دفاعی روسیه و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور حضور داشت و گزارش‌هایی را درخصوص پیشرفت «عملیات نظامی» در اوکراین ارائه داد.

310310