شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارگران#مجلس#مخالفت

بازهم با طرح ساماندهی کارمندان و کارگران مخالفت شد + جزئیات

بازهم با طرح ساماندهی کارمندان و کارگران مخالفت شد + جزئیات

رامین اناری (نماینده کارگران شرکتی و قراردادی سراسر کشور) در ارتباط با معطل ماندن طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به صراحت اعلام کرده‌اند سازمان امور استخدامی مخالف است و در نشست‌ها با مجلس هم حضور ندارد؛ سوال کارگران از رئیس‌جمهوری این است: این سازمان آیا یک سازمان مستقل و خارج از حیطه‌ی مدیریت دولت و رئیس‌جمهوری است یا رئیس‌جمهوری نمی‌تواند به این سازمان دستور بدهد؟

او اضافه می‌کند: با توجه به شرایط فعلی کشور، صحبت‌های آقای لطیفی و ممانعت از تصویب طرح ساماندهی، اوضاع را بحرانی می‌کند؛ تهدید کرده‌اند اگر طرح تصویب شود، به شورای نگهبان شکایت خواهند کرد و پای اصل ۷۵ را پیش خواهند کشید؛ در حالیکه همه می‌دانیم طرح ساماندهی به هیچ‌وجه بار مالی ندارد و فقط به دنبال حذف واسطه‌هاست تا پول بیت‌المال به جیب دلالان نرود.

چرا سازمان امور استخدامی به مجلس و هزاران خانواده شرکتی و قراردادی دهن‌کجی می‌کند؛ اناری با اعلام این مطلب می‌افزاید: رئیس‌جمهوری باید در این زمینه دستور قاطع بدهد تا متوجه شویم این سازمان زیر نظر رئیس‌جمهور است؛ مگر اینکه خود رئیس‌جمهور هم از دست‌های واسطه و ماندگاری آنها پشتیبانی می‌کند، باید این را با شفافیت بدانیم.

او اضافه می‌کند: سازمان امور استخدامی به جای درآوردن امار فرودگاه‌های آلمان یا مقایسه‌ی مصرف نان در ایران و دیگر کشورها، آمار نیروهای شرکتی را دربیاورد که اصلاً کار سختی نیست؛ ببیند چه تعداد نیرو در انتظار حذف پیمانکاران هستند و منافع چه کسانی با این رفتارها در خطر است.

اناری در پایان تاکید می‌کند: یک میلی‌متر از حق‌مان عقب نمی‌نشینیم؛ چه مجلس باشد و چه دولت، فرقی ندارد، اجازه‌ی مخالفت و سنگ‌اندازی نمی‌دهیم. ما با قدرت موضوع را پیگیری می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم منافع خواص، آینده‌ی هزاران خانواده را به خطر بیندازد. به سازمان امور استخدامی با قاطعیت می‌گوییم مردم را ناامید نکنید و برای دشمن کار نکنید.

منبع: ایلنا