شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عراق

نماینده پارلمان عراق تأکید کرد؛

آمریکا عامل کارشکنی در مسیر اجرای طرح های راهبردی در عراق

آمریکا عامل کارشکنی در مسیر اجرای طرح های راهبردی در عراق

یکی از نمایندگان ائتلاف فتح در پارلمان عراق تأکید کرد که سیاست های استعماری آمریکا منافع عراق را با خطر مواجه کرده و مانع اجرای طرح های راهبردی در این کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، یکی از نمایندگان ائتلاف فتح در پارلمان عراق تأکید کرد که تأخیر در فعال سازی پروژه‌های راهبردی در عراق ناشی از مداخلات آمریکا و تلاش برای کنترل توانمندی‌های آن بوده است.

بر اساس این گزارش، «محمد کریم» در گفتگو با المعلومه افزود: آمریکا می‌خواهد با کنترل توانایی‌های عراق و بی توجهی به منافع آن، منافع خود را تحمیل کند. منافع عراق در بسیاری از دوره‌های گذشته به دلیل سیاست استعماری آمریکا در معرض خطر بوده است.

وی ادامه داد: تأخیر اجرای قرارداد با چین در نتیجه مداخلاتی بود که از سوی آمریکا صورت گرفت. این در حالی است که دولت جدید به مراحل پیشرفته‌ای در بازگرداندن توافق چین به صحنه رسیده است. فعال سازی و احیای توافق چین، انتخاب همه سیاستمداران عراقی است که منافع کشور را سرلوحه قرار داده‌اند. علاوه بر این، اجرای توافق با چین که اکنون به یک خواسته عمومی تبدیل شده، برای قرار دادن عراق در مسیر درست ضروری است.

نماینده پارلمان عراق در پایان گفت: پیشرفت عراق با انعقاد قراردادهایی برای اجرای طرح‌های راهبردی از جمله طرح جاده ابریشم و پروژه‌های موجود در توافق چین مرتبط است.