شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجتمع

معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی خبر داد؛

انتقال بیماران بخش های طبی به مهدی کلینیک

انتقال بیماران بخش های طبی به مهدی کلینیک

معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، از انتقال بیماران بخش های طبی به مهدی کلینیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین اورندی، در سومین جلسه کمیته احیای بزرگسالان مجتمع بیمارستانی امام خمینی، با اشاره به حساسیت عملیات انتقال بخش‌های بالینی به مهدی کلینیک که از چندی پیش آغازشده و طبق برنامه ادامه دارد، گفت: با توجه به اینکه تمامی بیماران بخش‌های طبی ۱ و ۲ به مهدی کلینیک منتقل شدند و بیماران آن عموماً بدحال هستند، با هدف مدیریت CPR در این مرحله نیاز به حضور یک رزیدنت بیهوشی مقیم برای استقرار در مهدی کلینیک است. با این پیش‌فرض که سرویس معالج به عنوان مسئول تیم احیای بیمار نیز هست و از ابتدا تا پایان CPR باید بر بالین بیمار حاضر باشد، رزیدنت بیهوشی نیز در کنارش حضور خواهد داشت و سایر افراد تیم در صورت نیاز باید در ماساژ قلبی بیمار کمک دهند.

معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی افزود: ظرفیت‌های جدیدی در حال افزوده شدن به مجتمع است و فاز به فاز بخش‌های مختلف مهدی کلینیک بدون کوچک‌ترین وقفه‌ای در امور مجتمع، راه‌اندازی شده و شروع به کار خواهند کرد که فشار آن بر دوش گروه‌ها بوده و همه باید به سهم خود کمک کنند.

وی در خصوص مشکلات کاربری ونتیلاتورها گفت: تنوع دستگاه‌ها زیاد است و کار با مدل‌های مختلف نیاز به مهارت‌های خاصی دارد و این موضوع به ویژه در شرایط بحران می‌تواند چالش‌هایی را برای کاربر که اغلب رزیدنت سال یک هستند به وجود آورد. مهم است که رزیدنت‌های سال بالا کاملاً در دسترس و پاسخگوی نیاز رزیدنت‌های سال یک و مهم‌تر از آن سیستم باشند تا ایمنی بیماران به مخاطره نیافتد.

اروندی در بحث احیای بیماران بخش‌های فوق تخصصی تصریح کرد: بخش‌های فوق تخصصی می‌توانند طبق آئین‌نامه دستیاری فوق تخصصی، از میان فلوها برای تعیین پزشک مقیم اقدام و یا از بخش متناظر تخصصی خود درخواست حضور دستیار نمایند که در این زمینه مکاتبات با گروه‌ها انجام شده است.