شهر خبر

تدابیر بی سابقه هوایی و امنیتی آمریکا در پایگاه «عین الاسد»

تدابیر بی سابقه هوایی و امنیتی آمریکا در پایگاه «عین الاسد»

حرکت بی سابقه هواپیماهای ترابری آمریکا به سمت پایگاه عین الاسد در غرب الانبار جریان دارد و هنوز اطلاعی در دست نیست که آیا این هواپیماها حامل تجهیزات نظامی هستند یا مستشاران و نیروهای رزمی.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق از تردد بی سابقه هواپیماهای ترابری آمریکایی در پایگاه هوایی عین الاسد در غرب الانبار خبر داد.

بر اساس این گزارش، منبع مذکور در مصاحبه با المعلومه ضمن اعلام این خبر گفت: حرکت بی سابقه هواپیماهای ترابری آمریکا به سمت پایگاه عین الاسد در منطقه البغدادی در منطقه هیت در غرب الانبار جریان دارد و هنوز اطلاعی در دست نیست که آیا این هواپیماها حامل تجهیزات نظامی هستند یا مستشاران و نیروهای رزمی.

این منبع امنیتی به نقل از منابع آگاه افزود که به احتمال زیاد نیروهای آمریکایی در حال جایگزینی نظامیان مستقر در پایگاه هوایی عین الاسد و تجهیز آنها به سلاح و تجهیزات مورد نیاز و انتقال شماری از آنها به پایگاه التنف در سوریه هستند. به همین علت پایگاه عین الاسد شاهد فرود تعدادی هواپیمای ترابری بود و هواپیماها و پهپادهای جنگی نیز بر فراز ساختمان پایگاه پرواز می‌کردند تا امنیت هواپیماهای ترابری را تأمین کنند.‌

منبع مذکور تأکید کرد: نیروهای آمریکایی به دلایل امنیتی تدابیر حفاظتی امنیتی در ساختمان پایگاه و مناطق نزدیک به آن را تشدید کرده‌اند. نیروهای امنیتی عراقی مستقر در داخل پایگاه هوایی عین الاسد جزئیات بیشتری از جابجایی این هواپیماها و محموله آنها در اختیار ندارند.

شایان ذکر است که پایگاه هوایی عین الاسد در غرب الانبار هر از چند گاهی شاهد فرود هواپیماهای ترابری است در حالی که اطلاعاتی درباره محموله آنها منتشر نمی‌شود و تردد این هواپیماها خارج از اطلاع فرماندهی امنیتی عراقی صورت می‌گیرد.