شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اندونزی#تعطیلات

تجارت روسیه و اندونزی افزایش یافت

اندونزی در جنوب شرقی آسیا مکان محبوبی برای تعطیلات گردشگران روسی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، لیودمیلا وروبیووا، سفیر روسیه در اندونزی در مصاحبه با روزنامه محلی راکیات مردکا گفت: تجارت بین روسیه و اندونزی علی رغم تنش‌های جهانی امسال بیش از ۵۰ درصد رشد کرده است. به گفته این مقام، دو کشور روی تعدادی پروژه با هم کار می‌کنند و روسیه نیز در اندونزی سرمایه گذاری می‌کند.

وروبیووا گفت: روابط بین این دو کشور بسیار نزدیک است، علی رغم همه‌گیری کرونا و تنش‌های ژئوپلیتیکی عمومی، سال گذشته شاهد افزایش بیش از ۵۰ درصدی تجارت بین کشورهایمان بودیم و افزود که زمینه‌های همکاری موجود را می‌توان بهبود بخشید.

گردش مالی بین روسیه و اندونزی سه سال است که در حال رشد پیوسته بوده و از ۱.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ۲.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ و ۳.۳ میلیارد دلار در سال گذشته رسیده است. روسیه غلات، کود، نفت، فلز و مصالح ساختمانی و سایر محصولات را به اندونزی عرضه می‌کند. صادرات اندونزی به روسیه شامل روغن حیوانی و گیاهی، لاستیک، منسوجات و پوشاک است.

وروبیوا همچنین خاطرنشان کرد که جزیره تفریحی اندونزی بالی یکی از مقاصد مورد علاقه گردشگران روسی است. سفیر به مزاح گفت:  از هر رهگذری در یکی از شهر‌های روسیه بپرسید که درباره اندونزی چه می‌داند، وی پاسخ خواهد داد، بالی. قبل از همه‌گیری کرونا، جریان گردشگران از روسیه به اندونزی تقریباً ۱۶۰ هزار نفر در سال بود، اما این تعداد در طول قرنطینه‌های طولانی مدت کاهش یافته و هنوز به سطح قبل از همه‌گیری نرسیده است.